duminică, 29 iunie 2014

Ficatei taranesti/Fegatini alla contadina


La ricetta in italiano si trova in basso

Acasa la mine, doar eu maninc ficatei de pasare, iar cum am probleme cu lipsa fierului din organism, mi-am facut o portie delicioasa si sanatoasa de ficatei. Cu aceasta reteta particip la Provocarea secreta a lunii iunie, asa cam pe ultima suta de metri, iar blogul care mi-a fost alocat de catre Stefania, gazda din aceasta luna, este cel al Cristinei, blog pe care va invit sa-l vizitati.
Ingrediente necesare:
  • 500 g ficatei de pasare (eu am pus de curca)
  • 2 cepe
  • 2 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita condimente pentru carne de pasare (eu am pus rozmarin+5 frunze de menta+busuioc)
  • 1/2 lingurita piper negru macinat
  • 150 ml apa
  • 1 lingurita boia dulce
  • patrunjel
  • sare
  • o lingurita mica de concentrat de rosii (asta am adaugat eu, ca nu era in reteta)
Spalam ficateii, ii scurgem de apa, asta de vreo trei-patru ori. Curatim ceapa o taiem marunt, iar impreuna cu cele doua linguri de ulei o calim foarte putin, dupa care adaugam ficateiii. Ii intoarcem pe ambele parti, pina se deschid un pic la culoare, apoi adaugam condimentele. Daca aveti din cele praf cumparate, le dizolvati in apa calduta, eu am avut din gradina si le-am spalat si taiat marunt. Adaugam piperul, boiaua, iar in cazul meu sarea si concentratul de rosii si lasam pe foc pina se restringe sosul, bineinteles ca mai intoarcem ficateii din cind in cind. 
Asezam pe o farfurie, presaram patrunjel verde, (eu am avut cam putin ca restul l-am congelat) si servim mancarea calda, calduta. 
Pofta mare sa aveti ! 


FEGATINI ALLA CONTADINA

Questo e un modo di fare i fegatini di pollo alla contadina (oppure alla rumena, perché la ricetta e rumena).
A casa mia, soltanto io mangio i fegatini di pollo, e cosi ho preparato un bel piatto di fegatini, pero questi sono di tacchino.
Con questa ricetta partecipo alla Sfida segreta del mese di giugno, e il blog assegnato da Stefania, è quello di Cristina
Ingredienti:
  • 500 g fegatini di polli (tacchino)
  • 2 cipolle
  • 2 cucchiai di olio di oliva
  • 1 cucchiaino di condimenti per la carne di pollo (io ho messo rosmarino+5 foglie di menta+basilico)
  • 1/2 cucchiaino di pepe macinato
  • 150 ml di acqua
  • 1 cucchiaino di paprika dolce
  • prezzemolo
  • sale
  • un cucchiaino piccolo di concentrato di pomodoro (questo ingrediente non c'era nella ricetta)
Laviamo i fegatini per tre o quattro volte nel acqua fredda. Tagliamo la cipolla e la rosoliamo un pochino nel olio di oliva, poi mettiamo anche i fegatini e giriamo da tutte due le parti. Quando vediamo che si sono schiariti un po, nell'acqua calda sciogliamo il condimento, io ho lavato tutto e ho tagliato, aggiungiamo tutto nella padella, una spolverata di sale, il pepe, la paprika dolce e il concentrato di pomodoro, e lasciamo sul fuoco, finché il sugo avrà la consistenza desiderata. 
Si porta in tavola caldo con una spolverata di prezzemolo tritato.
Buon appetito !

3 comentarii:

  1. Delicios!
    Ar fi mers si o mamaliguta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa-i, mergea de minune o mamaliguta... De obicei mai fac si piure de cartofi, dar acum am facut in graba si nu m-am mai "incalzit" si cu mamaliguta... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. La fel si la mine, numai eu mananc ficatei de pui. Mie imi plac nespus de mult, eu pun si usturoi si binenteles fac mamaliga sau pireu :)!
    Super Dani, bun si cu ficat de curca.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !