sâmbătă, 28 iulie 2012

Dulceata de mure


Va invit, alaturi de mine, sa serviti din delicioasa dulceata facute cu mure din gradina noastra...
  • 1 kg de mure 
  • 400 g zahar
  • 100 ml apa
  • o jumatate de lingurita scortisoara
  • sucul de la o lamiie
  • o jumatate de mar
Spalam murele si le lasam la scurs pe un prosop curat. Intr-un vas punem murele, apa, zaharul, scortisoara, sucul de lamiie, dam prin razatoare marul (care dupa cum stiti contine pectina care va ajuta ca dulceata sa fie densa intr-un timp mai scurt... nu stiu daca ati inteles ce am vrut sa spun...) si lasam la foc mic, pina ne place consistenta dulcetii. Eu in loc de mar, am pus o lingura din jeleul de mere de anul trecut.  Puteti proba daca e gata, punind citeva picaturi pe o farfurioara pe care am tinut-o intii in congelator. 
Punem dulceata fierbinte in borcanele spalate si sterilizate, infiletam bine capacul, intoarcem borcanele cu capacul in jos si le lasam asa pina a doua zi, cind si acestea vor sfirsi in camara pentru iarna. 

23 de comentarii:

  1. Ce norocoasa esti cu asa fructe minunate,cultivate chiar in gradina ta !:)
    Dulceata este extraordinara si cere o serie noua de papanasi !:)

    Week-end fain !:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu vin cu dulceata, daca promiti ca tu facipapanasii... Pupici si un sfirsit de saptamina cit mai placut... eu am alta oala cu mure pe foc... deci, la mine e caaaallldddd...

      Ștergere
  2. Da... esti norocoasa ca ai in gradina ta fructele! Dupa culaore am crezut ca e de zmeura. As vrea sa pot sa gust asa bunatate! Weekend linistit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zmeura am avut in gradina, doar cit sa manince Isabella, dar murele le pazesc precum ursul... cum apar, cum dispar ca le culeg... Daca erai mai aproape, te invitam sa simti ce parfum e la mine in bucatarie, cu dulceata de mure pe foc... Pupici !!!

      Ștergere
  3. Heeei, te joci cu apetitul nostru. La asa ceva nu poate rezista nimeni. Noroc ca m-a cadorisit fiica-mea cea mare cu dulceata de zmeura de la ea din gradina si ma mai desfat citeodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, deci esti rasfatata, nu trebuie sa te coci ca mine linga aragaz... Astazi am mai facut o tura si am curatat toata oala la sfirsit... Dar asta-i alta reteta... hi, hi... Pupici si week-end minunat iti doresc !

      Ștergere
  4. mmmmm ce bine arata si tare buna trebuie sa fie . pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e prima oara cind faca, dar sint foarte multumita de rezultat, e buna si are o culoareee¨¨... Pupici !

      Ștergere
  5. Imi place dulceata de mure!Batranica mea care imi aduce in fiecare an nu a aparut inca:)Sper sa nu ma lase fara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vine batrinica, nu-ti fa probleme, doar ca la mine apar mai devreme... Stiu ca-mi spunea mama, pe vremea zmeurei, ca la dinsa abia inflorea iar la mine era pe terminate...

      Ștergere
  6. Pai daca tot ai lansat invitatia,eu am venit.Imi place dulceata mult.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine-ai venit !!! tocmai admiram in lumina soarelui, culoarea dulcetii... Neaparat trebuie sa fac niste clatite ca sa o savurez... Pupici si o duminica placuta !

      Ștergere
  7. Mama ce buna este dulceata de mure...

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte buna dulceata de mure si are atat de multi antioxidanti buni pt sanatataea noastra, pup!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Mihaela !!! Dar e si mai sanatoasa, atunci cind e facuta in casa... De cele din magazine nici nu ma apropii, ca am patit-o de multe ori, cum desfaceam borcanul, dupa o zi avea apa si mucegai deasupra... asa ca ajungeau la cos... Pupici si o duminica placuta sa ai !

      Ștergere
  9. N-am facut niciodata dar arata demential,ce culoare!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am facut pentru prima data anul asta, dar m-am indragostit si de culoare si de gust... Pupici !

      Ștergere
  10. Răspunsuri
    1. Adela, sint din aceeasi familie, dar sint mure, nu zmeurica...

      Ștergere
  11. Luce exquisita buena textura me encanta ,la mermelada casera es lo mejor,abrazos hugs,hugs.aquí en verano tenemos mucha

    RăspundețiȘtergere
  12. Gracias por visitar... El atasco y consiguió muy buenos y también de nosotros tanto en verano... ¡ Un abrazo!

    RăspundețiȘtergere
  13. dulceata de mure este preferata copilariei mele, pe vremurile cand plecam cu matusa mea pe camp ca sa culegem mure in galeata de 5l.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !