vineri, 14 iunie 2013

Tort "Isabella 8 ani"



A venit caldura si cam greu cu scrisul in ultima perioada. Asa ca abia acum reusesc sa postez tortuletul de la ziua Isabellei. Blat de cacao cu crema de vanilie, ornat cu frisca, bombonele de toate felurile si capsuni. 
Ingrediente pentru blat:
  • 6 oua
  • 200 g faina
  • 40 g cacao
  • 240 g zahar
  • 120 g ulei de floarea soarelui
  • un praf de sare
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 16 g praf de copt
Am mixat bine zaharul vanilat, zaharul normal si ouale, pina ce ouale s-au deschis la culoare, am adaugat treptat uleiul continuind mixarea. Faina cernuta, impreuna cu cacaoa si praful de copt, le-am adaugat cite un pic, cite o lingura..., amestecind cu mixerul incontinuu, iar cu adaugarea ultimei lingure de faina, am adaugat si sarea. Intr-o tava destul de mare, aproape cit cea de la aragaz, pe care am tapetat-o cu hirtie de copt, am rasturnat compozitia si in cuptorul preincalzit la 160 de grade, am copt blatul timp de 30 de minute. Scos din cuptor, l-am lasat sa se raceasca bine (adica pina a doua zi, cind am asamblat tortul).

Ingrediente pentru crema de vanilie:
  • 6 galbenusuri
  • 6 linguri zahar
  • 4 linguri faina
  • 2 linguri amidon alimentar
  • 1 litru lapte
  • o fiola esenta vanilie
Crema am facut-o dupa reteta de aici 

Am taiat blatul in trei, am stropit usurel cu un pic de coca cola, dar poate fi lasat asa, pentru ca e foarte fraged, deci nu are nevoie sa fie insiropat, am pus un strat de crema, felii taiata de capsuni, blat, crema, capsuni si am terminat cu blat, crema de vanilie pe tot tortul, l-am lasat la frigider peste noapte, apoi l-am acoperit cu frisca lichida pe care am mixat-o impreuna cu un plic de zahar vanilat. Crema nu am pus-o toata in si deasupra tortului. Am decorat frumusel si a avut un succes fenomenal la copii, asta pentru ca nu e un tort dulce, cum sint cele din comert si pe care am vazut ca micutii invitati nu-l maninca, deci ajunge la cos. 
A fost gustos, sanatos si... delicios. 
Pe cuvint de elev de clasa a doua. 




18 comentarii:

  1. Foarte frumos tortul..felicitari!
    baci ..weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uitasem ...si sigur bun ...am vazut ce ingredinete ai pus tu acolo :-P

      Ștergere
    2. Multumesc, Nico ! Week-end placut si tie ! Un bacione grande, grande !

      Ștergere
  2. Racoritor, aromat si delicat ca pentru o domnisoara.
    Perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Kyra ! Tortul a fost facut la cererea domnisoarei, iar eu a trebuit sa ma conformez. Pupici !

      Ștergere
  3. Un tort delicios pentru o domnisorica la fel de delicioasa)
    Va pup, sa fiti sanatoase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un tort la fel de frumos ca tanara domnisoara!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos tortulet, cu siguranta sarbatorita a fost incantata :) Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... foarte incintata, mai ales ca nu am dat reteta la nimeni dintre prietenele ei. Cica mami nu vrea sa dezvaluie secretul, hi, hi... Pupici !

      Ștergere
  6. Super frumos si delicios! Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani Isabelei! Ce tort bun si ce frumos l-ai ornat!

    RăspundețiȘtergere
  8. La muti ani printesei tale, delicios tort!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !