joi, 20 septembrie 2012

Suc de rosii fara conservanti

Anul acesta am avut si ceva rosii in gradina. Din cele mari de intra 2-3 la kg, carnoase si gustoase, asa ca am facut citeva borcane/sticle cu suculet de rosii.
Ingrediente:
  • rosii
  • frunze de busuioc
  • 3 linguri ulei de masline.
 Sotul si Isabella au avut partea lor de munca, adica au strins frumusel un cos cu rosii, apoi domnisorica din dotare s-a asezat linga mami in bucatarie, a spalat rosiile, eu le-am curatat de partile cu pete, apoi le-am taiat bucatele si le-am dat prin masina de rosii. Atentie, rosiile trebuie sa fie bine coapte, ca daca sint verzi, nu am facut treaba buna. Am invirtit la manivela, pina a iesit tot sucul din ele si au ramas de aruncat pielita si simburii. Ei, astia din urma si-au facut loc, adica cei mai mici si au cazut peste bunatatea de suc, dar nu-i nici o problemuta. Am pus in oala uleiul (oala mea are vreo 8-10 kg), am rasturnat usurel sucul de rosii si l-am pus la fiert, iar cind au dat un pic in clocot, am lasat focul la mic si am amestecat des, altfel riscam sa se lipeasca de fundul oalei, desi uleiul pentru asta il pusesem... La foc mic l-am lasat vreo 4 ore seara, apoi am continuat a doua zi, cred ca in total am lasat sucul pe foc in jur de 10-12 ore, pina a ajuns la jumatate din cantitatea si mi-a placut consistenta obtinuta. Nu am vrut sa aiba apa, ca apoi nu tine, pentru ca nu are conservanti. Am spalat sticlele/borcanele, le-am uscat in cuptor la 50 de grade, inclusiv capacele, apoi in fiecare am pus in jur de 5-6 frunze de busuioc prospat din gradina, spalat si sters de apa cu un prosop, am umplut sticlele cu sucul fierbinte... atentie la degete ca frigeee..., am pus capacul, le-am asezat pe o patura cu funduletul in sus, le-am acoperit asa fierbinti si lasat pina a doua zi, cind le-am pus etichete si le-am transportat in camara. Gata, cu multa rabdare la invirtit si asteptat, am obtinut un suc parfumat si delicios.
Va doresc o zi minunata, eu fug sa culeg vinetele, asa ca... voi aparea cu o alta reteta de conserve...
Cu aceasta reteta particip la Provocarea lunii septembrie - 2012, gazduita in aceasta luna de Nicol si al ei minunat blog All day cooking.


12 comentarii:

  1. Am venit cu un borcan gol si plec cu unul plin,hahaha.O bunatate.
    Pupici gospodinei micute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, arunca repede borcanul, ca diseara am nevoie sa pun vinetele... Pupici !

      Ștergere
  2. Este atat de bun la paste!:)
    Se potriveste perfect .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi spui, al meu barbat a inceput sa se simta rau cind fac paste cu suc de rosii cumparat, doar de la asta nu are nimic, se vede ca e mult mai sanatos tot ce e facut in casa. Ai publicat gemul de prune, ca sa ma autoinvit ?!

      Ștergere
  3. Normal ca fara conservanti ca de aia ne facem de casa sa nu mai mancam E-urile din comert :). Tare bine arata si tare bine o sa prinda la iarna. Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect... fara E-uri... Anul viitor poate voi avea mai multe rosii sa ma dau la ele si sa le pun in borcanele... Pupici !!!

      Ștergere
  4. Cel mai bun facut in casa,ai mei fac in fiecare an,au o gradina uriasa!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am facut pentru prima data, mama facea acasa tot asa din gradina, dar cum la mine a fost grindina de doua ori prin iunie, a trebuit sa punem alte plante de rosii si am avut cam putintele... Pupici si o seara linistita iti doresc !

      Ștergere
  5. Super!! Si noi le facem fara conservant, iar procedeul de sterilizare este cam la fel. Asa ca nu pot sa spun decat ca-mi place tare mult metoda ta pentru suc de rosii!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Poliana ! De obicei fac altfel rosiile, dar asta e o alta reteta... Pupici !

      Ștergere
  6. Foarte bun facut in casa! Am facut si eu!

    Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca-l termin repede, stiu de unde sa ma aprovizionez... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !