vineri, 12 iulie 2013

Macedonia di frutta fresca/Salata de fructe proaspete



Ricette dietetiche
Ricetta in italiano si trova in basso

Salata de fructe e binevenita in oricare anotimp al anului, mai ales vara, cind fructele sint delicioase si de toate culorile. Recunosc ca Isabella in aceasta perioada, nu prea maninca fructe, dar aceasta salata a servit-o pe nerasuflate si mi-a spus ca vrea sa-i mai fac dar tot in castronel de pepene.
Ingrediente pentru 3 persoane:
  • 100 g kiwi
  • 100 g pepene galben
  • 150 g zmeura
  • 100 g prune
  • 100 g afine
  • 50 g mere
  • 25 g zahar
  • sucul de la o lamiie
Intii de toate, taiem pepenele galben in doua si eliminam partea cu seminte. Cu ajutorul unei lingurite, scoatem bilute din pulpa pepenelui, curatim cit de bine putem ca sa ramina ca un castronel. Curatim kiwi, ii taiem felii mai groase apoi cuburele, prunele spalate si taiate felii subtiri, marul curatat si taiat felii subtiri. Punem toate ingredientele intr-un castronel, adaugam deasupra sucul de lamiie si zaharul, amestecam usurel (atentie la zmeura), asezam in castronelele de pepene si lasam la rece in frigider cca o ora. E delicioasa si lasa un suculet, de tot sa maninci si sa bei... 
Daca nu tineti la silueta, puteti pune deasupra o biluta de inghetata de vanilie.



Ricetta in italiano

La macedonia di frutta fresca e un "dolce" molto aprezzato da tutto coloro che amano la frutta. Oltre alla sua grandissima semplicità, la "ricetta" della macedonia fa parte delle ricette dietetiche e soprattuto soggetta a qualsiasi variante: potete infatti scegliere i tipi di frutta da accostare in base ai propri gusti. 

Ingredienti per 4 persone:
  • 100 gr. di kiwi
  • 100 gr. melone
  • 150 gr. lamponi
  • 100 gr. prugne
  • 100 gr. mirtilli
  • 50 gr. mela
  • 25 gr. zucchero semolato
  • succo di un limone

Per prima tagliate a meta il melone, svuotatelo con un cucchiaio e ricavate delle palline dalla sua polpa. Con un cucchiaio scavate bene l'interno del melone, e poi utilizzate la buccia come un contenitore per la macedonia.
Sbucciate i kiwi e tagliateli a cubetti, in un vaso lavate i lamponi, le prugnie lavate e tagliate a fette sottile, lavate anche i mirtilli, la mela sbucciata e tagliata a cubetti e versate tutta la frutta all'interno di una ciotola e mescolatela delicatamente. 
Ricavate il succo da un limone e aggiungetelo alla frutta, aggiungete anche lo zucchero e mescolate. 
Lasciate riposare la macedonia per circa un ora. 

12 comentarii:

  1. Vai Daniela ce bunatate!
    Imi aduc aminte de inghetata in pepene galben pe care am primit-o in dar la restaurant in Grecia de ziua mea.
    :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca era delicioasa inghetata. Al meu barbat, a servit salata e fructe, dar cu o biluta consistenta de inghetata de vanilie...

      Ștergere
  2. Ce culori superbe ai aici draga mea! Le mananci din ochi!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi le-am mincat cu lingurita... deliciu sanatos si gustos. Pupicei !

      Ștergere
  3. Ce salata buna. Eu le mananc si fara zahar, in fiecare zi la lucru am o caserola cu fructe :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu le maninc fara zahar, dar reteta mi-a fost data de un site italian si a trebuit oarecum sa ma conformez. Pupici si... spor la papat fructe *

      Ștergere
  4. O minunatie, as manca non stop salata de fructe, mai ales vara :)

    Pup:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, eu maninc si iarna, doar ca abia acum am reusit sa le bag in ochi la ai mei salata de fructe, au fost "vrajiti" de castronel si au mincat tot, hi, hi... Pupici !

      Ștergere
  5. Ma consider o fructomaniaca,nu pot sa plec pana nu-mi imaginez fiecare gust al fructelor tale delicioase!:)
    A,pune-mi si 3-4 cani de frisca peste ele!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, deci tu vrei cu frisca nu cu inghetata... Se rezolva, miine fac din nou si te strig sa vii repejor. Pupici !

      Ștergere
  6. Mmmm...delicioasa salata de fructe!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !