luni, 18 noiembrie 2013

Tarta cu dulceata de cirese amare/Crostata con la confettura di ciliegie


La ricetta in italiano si trova in basso

O tarta delicioasa, reteta pentru aluat nu-mi apartine, e reteta lui Albert Bertoni de pe FB.
Ingrediente necesare:
  • 400 g faina
  • 200 g unt
  • 100 g zahar pudra
  • 6 linguri apa rece
  • esenta de vanilie
pentru umplutura: 
  • dulceata de cirese amare
  • cca 100 g biscuiti macinati
Amestecam faina impreuna cu zaharul si untul, esenta de vanilie si apa si mixam cu ajutorul robotului, pina vom obtine un aluat elastic. Dam forma de minge aluatului, il invelim in pelicula transparenta si-l bagam in frigider pentru cca 30 de minute. Scoatem aluatul din frigider, iar 2/3 din el il intindem cu ajutorul sucitorului intr-o foaie cit de cit rotunda. 
Punem foaia de aluat in tava pentru tare (eu nu am pus nici hirtie de copt, nici nu am uns tava), intepam foaia din loc in loc cu o furculita, punem peste ea biscuitii macinati (ai mei erau cu bucatele de ciocolata, deci ceea ce ramine din biscuitii Isabellei, eu nu arunc, pun intr-o cutiuta la frigider apoi le gasesc o utilitate), punem deasupra dulceata de cirese (sau de care avem si dorim, pe gustul meu ar fi gemul de prune sau caise, dar trebuia sa consum ceea ce aveam in borcan). 
Nivelam umplutura de cirese, apoi cu restul de aluat ne jucam... Am facut snurulete impletite pe care le-am pus pe margine apoi le-am strivit un pic cu o furculita, am facut forme de luna, ca era seara, apoi cu toate bucatele ramase, am facut biscuiti, deci aluatul e bun si pentru biscuiti. Am bagat tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 25-30 de minute.
Lasam sa se raceasca, o pudram cu zahar, eu pe felii am pus si margelute roz din zahar si servim alaturi de cafea sau o ceasca de lapte cald. 



Crostata con la confettura di ciliegie

Ingredienti:
  • 400 gr farina
  • 200 gr burro
  • 100 g zucchero in polvere
  • 6 cucchiai d'acqua fredda
  • essenza di vaniglia
per il ripieno:
  • confettura di ciliegie 
  • 100 gr biscotti macinati
In un vaso, mettiamo la farina setacciata  insieme allo zucchero e burro, essenza di vaniglia, l'acqua, e con il robot da cucina, mischiamo gli ingredienti, fino ad ottenere frolla elastica. Avvolgiamo la pasta nella pellicola trasparente, e la mettiamo nel frigorifero per circa 30 minuti. 
Trascorso il tempo, tiriamo fuori la pasta e con 2/3 facciamo una foglia con l'aiuto del mattarello. Mettiamo la pasta in una forma di crostata, bucheratela con una forchetta, poi mettiamo sopra i biscotti (i miei avevano anche pezzetti di cioccolato), la confettura di ciliegie, un strato abbastanza sottile, poi con il resto della pasta ho fatto un cordoncino che l'ho messo intorno alla crostata che poi ho schiacciato con la forchetta, ho tagliato delle formine, li ho messi sopra, poi nel forno preriscaldato a 180 gradi, per 25-30 minuti (regolatevi con il proprio forno). 
Con resto della pasta ho fatto dei biscotti, buonissimi anche questi. 
Lasciamo la crostata che si raffreddi, spolveriamo di zucchero a velo, e vicino ad un caffè o ad una tazza di latte caldo, è deliziosa. 
Buon appetito !

6 comentarii:

  1. Pai de unde cirese amare draga mea? Gust de la tine daca nu cumva ati papat tot:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din borcan dulceata de cirese amare, facuta de mama din copacelul din gradina din Romania... Am papat tot, dar mai am dulceata... Pupici !

      Ștergere
  2. Acum am descoperit tarta ta delicioasa.
    Sigur e prea tirziu sa mai primesc o portie dar pastrez reteta si voi incerca cu dulceata mea de visine.
    Te anunt cum a iesit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tirziu, tirziu... nu mai e... Cred ca merge si cu dulceata de visine, gustul dulce-acrut e mult mai bun pentru tarte. Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !