vineri, 5 aprilie 2013

Friptura de miel (3)


Aceasta a fost fripturica de miel, pe care am facut-o de pastele catolic.
Nu-i mare diferenta fata de cea de anul trecut, dar gustul e demential de bun si de o fragezime, ca se poate minca si fara dinti..., iar anul acesta nu am mai lasat macelarul, ca-mi bucataleasca frumusete de pulpa, am vrut sa o vad pe farfurie intreaga si frumos bronzata.
Ingrediente:
  • 1 kg pulpa de miel
  • o ceapa
  • un morcov
  • usturoi dupa gust
  • doua ramurele de menta
  • 200 ml supa vegetala
  • cca 40 ml ulei
  • piper negru macinat
  • sare
  • un pahar vin alb
Spalam bine pulpa de miel, o stergem de apa si o asezam intr-o farfurie (initial am vrut sa scriu fund de lemn, dar suna cam aiurea si lumea s-ar gindi la altceva)... Curatim usturoiul si-l taiam cuburele marunte, spalam si taiem marunt menta, un pic de sare si amestecam cu doua linguri de ulei. Amestecam bine ingredientele si ungem pulpa de miel. Lasam la odihnit carnea, timp de 10 minute. 
Incalzim cuptorul la 180 de grade, iar intre timp, ne ocupam de aranjat carnea. Curatim, spalam si taiem cuburele, ceapa impreuna cu morcovul. Punem restul de ulei intr-o tigaie de prajit si prajim timp de 15 minute, pulpa de miel, pe ambele parti. Turnam deasupra vinul si lasam pe foc inca 10 minute, timp in care alcoolul se va evapora. Luam carnea si o punem intr-o tava yena, adaugam morcovul si ceapa taiate marunt, dam tava la cuptor timp de 60 de minute (pentru fiecare kg de carne, o ora de stat in cuptor) si din cind in cind stropim carnea cu supa vegetala. Daca nu aveti timp suficient la dispozitie, faceti ca mine, acoperiti tava cu carne cu foaie de aluminiu, bagat in cuptor si lasati timp de o ora, apoi friptura fara foaie de aluminiu, o lasati inca o jumatate de ora ca sa se rumeneasca, iar din cind in cind stropiti cu supa vegetala, sau cu vin alb, daca va place. 
Asezati friptura pe un platou, adaugati peste ea sosul din tava si serviti alaturi de cartofi prajiti sau de salata. 
Asta a fost portioara mea, ca dupa aperitive si lasagna, cam incepuse sa nu mai fie loc...


8 comentarii:

  1. Ai fost tare cu mancatul fara dinti :))))))!!! Te cred ca a fost buna si ce pofta mi-ai facut, arata de-ti vine s-o mananci cu ochii!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, tatal meu avea o vorba, cica eu stiu sa fac friptura la cuptor, de o maninci si cu buzele, stii cum e cu persoanele in virsta, nu mai au putere sa mestece... Eu abia astept urmatorul paste, sa ma dau din nou la o portie de miel.

      Ștergere
  2. Buna friptura de miel.
    Chestia e ca ma cam imprietenisem cu el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai eu cu prietenie il maninc, ca mi-e tare drag, de-l maninc tot...

      Ștergere
  3. Tre sa incerc cu menta ca nu am facut pna acum! pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca atunci cind ingredientele par mai ciudate, asa,... atunci iese ceva bun si gustos. Pupici !

      Ștergere
  4. Grazie Daniela ..per esserti unita ai miei lettori.
    L'ho fatto anche io con tanto piacere.
    Così posso passare a vedere le tue belle ricette.
    Ti faccio i miei complimenti ..mi segno alcune ricette..con il tuo permesso.
    Ti auguro una buona notte.
    Piacere
    Incoronata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie mille, Inco per la visita e per i complimenti. Piacere e tutto mio. Anche io ti auguro, una buona settimana, e tanti belli ricette.

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !