duminică, 23 septembrie 2012

Tarta cu piersici si migdale



O tarta delicioasa, delicioasa... De cum am vazut-o pe blogul Adelei, mi-am propus sa o fac, asta era pe vremea piersicilor, vedeti dupa data de la poza, ca deja e papata.... Prea multe oale in bucatarie pe aragaz, a trebuit sa invirt in toate si n-am apucat sa scriu reteta. Nu a iesit tarta inalta ca cea a Adelei, pentru ca tava mea de tarte e mai mare, dar nu a fost nici o problema, din doua jumatati, a disparut...
Ingrediente:
- pentru aluat
  • 175 g faina
  • 85 g unt rece
  • 1 lingura zahar
  •  un praf de sare
  • 2 galbenuse de out
  • 2 linguri apa
- pentru umplut tarta
  • 100 g zahar
  • 140 g unt moale
  • 1 ou + 2 albusuri
  • 100 gr migdale macinate
  • 50 gr faina
  • piersici
  • gem de prune
  • zahar pudra
Preparam intii aluatul pentru tarta. Amestecam faina cernuta impreuna cu un praf de sare si zaharul, am adaugat untul rece taiat bucatele si l-am framintat pina am obtinut un aluat sfarimicios. Am adaugat apoi un galbenus si o lingura de apa, am framintat pina s-au incorporat bine, apoi am adaugat al doilea galbenus si cealalta lingura de apa, am continuat framintarea, i-am dat forma de mingiuta, l-am invelit in folie transparenta si l-am bagat la frigider.
Cit timp aluatul sta in frigider, ne ocupam de umplutura.  Zbatem spuma oul impreuna cu cele doua albusuri si zaharul, apoi adauga untul moale si mixam pina se incorporeaza si acesta din urma. Adaugam migdalele macinate (daca vreti sa obtineti o tarta mai blonda, va recomand migdalele fara pielita, ale mele erau deja macinate asa intregi nu "dezpielitate"..., adaugam si faina si continuam sa mixam-
Scoatem aluatul de la frigider, intindem frumusel cu sucitorul o foaie de marimea tavii apoi asezam aluatul in tava tapetata cu hirtie de copt. I-am facut cu furculita multe intepaturi, am acoperit cu o alta coala de hirtie de copt si am asezat deasupra boabe de fasole. Dam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru circa 10 minute. Am uns tarta intii cu gem de prunem, apoi am rasturnat umplutura. Am nivelat frumos, apoi am decorat cu felii de piersici, eu am folosit, cred, doua piersici, erau destul de mari cca 300 de grame una. Am
 bagat din nou tava in cuptor si am lasat-o cca 20-30 de minute, depinde foarte mult de cuptor. Oricum cind vedeti ca se coloreaza un pic inseamna ca e gata (eu am facut si o proba cu scobitoarea pentru siguranta)... 
Lasam la racit, presaram zahar pudra (eu nu prea mult, ca altfel nu maninca sotul daca e prea dulce, taiem felii si servim.
Pofta mare sa aveti !


25 de comentarii:

  1. Ce surpriza! !! Te invit si eu la o felie de tarta cu piersici! Ne-a ametit Adela cu tarta asta! dar ce pot sa zic? E delicioasa!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vin imediat, ca a ta sigur e mai proaspata decit a mea... Pupici !

      Ștergere
  2. Wow, cred ca e tare buna, combinatia de piersici cu prune si migdale e dementiala!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi spui, care m-am lins pe botic, ca eu nu rezist in fata atitor fructe minunate...

      Ștergere
  3. Tarta aceasta fuse si se duse.Sa va fie de bine,dar tura viitoare cand faci,da sfoara in tara,sa vezi ce coada se face la usa ta.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe cuvint de soim al patriei, tura viitoare strig la timp... Dar ce sa fac daca domnul timp zboara, toamna asta e bogata si eu nu mai am cind sa stau sa scriu... Pupici !

      Ștergere
  4. Minunata! Ador tartele cu fructe si deja ma si vad cu un ceai cald in mana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu servesc cu cafea, ca nu-mi place ceaiul... Dar daca ma vizitezi, te servesc cu ce vrei tu...

      Ștergere
  5. Bun desert ati servit weekend-ul asta!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am devorat, dar acum doua saptamini... Acum ne-am multumit doar cu niste cornulete... Pupici !

      Ștergere
  6. O tarta super gustoasa! Si eu tot cu cafea vreau :). Pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmmm, cum sa refuz eu asemenea deliciu?! O bunatate cu piersici si migdale..yum yum!

    Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bunatate de tartaai preparat!!!Oare mai ai macar o bucatica????

    RăspundețiȘtergere
  9. Coco, multumesc de vizita ! O seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  10. o bunatate aceasta tarta!! arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu siguranta este delicioasa, ne-a placut de minune! Va pup fetelor!!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !