vineri, 18 ianuarie 2013

Baccalà alla napoletana/Peste cod alla napoletana




Am ramas in urma rau cu retetele pe care nu le-am postat... ajutor...
Pentru reteta din imagine, avem nevoie de:
  • 1/2 kg peste cod 
  • 2 catei de usturoi
  • faina de griu
  • capperi
  • masline negre
  • origano
  • 500 g pulpa de rosii (o cutie)
  • ulei de masline 
  • patrunjel
Cu 2-3 zile inainte de a prepara pestele, il taiem bucati si-l punem in apa rece, schimb de 3-4 ori  pe zi apa, ca sa eliminam sarea in care a fost conservat pestele. Scurgem pestele de apa, il stergem frumos cu servetele, trecem fiecare bucata de peste prin faina pe ambele parti, apoi le punem la prajit in ulei (vreo 4-5 linguri, nu exageram), in care am pus cei doi catei de usturoi, curatati, spalati, dar lasati intregi. La foc mijlociu, prajim bucatile de peste pe ambele parti, apoi asezam pestele intr-o farfurie in care am pus un servetel sau hirtie de bucatarie absorbanta, ca sa absoarba uleiul. 
In tigaia cu ulei si usturoi, rasturnam rosiile, amestecam si lasam la copt timp de 10 minute. Adaugam apoi maslinele (fara simbure) si caperii (caperele, nu stiu cum sa le spun corect), presaram un pic de origano deasupra, un praf de sare (nu prea mult, ca s-ar putea sa nu se fi desarat bine pestele), apoi adaugam bucatile de peste fripte. Cu ajutorul unei linguri acoperim bucatile de peste cu sucul de rosii, acoperim cu un capac tigaia de prajit si lasam la foc mic, timp de 15-20 de minute (depinde cit de groase sint bucatile de peste). Ridicam capacul si presaram in abundenta, patrunjel spalat si taiat marunt.
Asezam in farfurii si servim cu piinita proaspata, daca nu va place prea mult sucul de rosii, puteti sa puneti mai putin peste peste (in farfurie, nu in tigaia de prajit...)
Pofta mare !

16 comentarii:

  1. Cit de bun trebuie sa fie!
    O bogatie de arome, masline, capere, oregano, patrunjel si, mot - cocot, si usturoi.
    Sa lasi deoparte furculita si sa intingi cu piinea in sosul dulce - acrisor.
    Cred ca de aici vine expresia: "te lingi pe degete".
    Nu cumva tu ai inventat-o?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu... n-am inventat-o eu, dar sigur am facut cum spui tu cu felia de piine, dupa ce am terminat din farfurie... Pupici !!!

      Ștergere
  2. Sunt a doua la masa,cred ca este inca calda mancarica!:)
    Tot ce faci este delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adina ! Pentru noi e delicios, tot ce dispare din farfurie... cu domnisoara e mai greu, ca e anti-peste... Pupici !

      Ștergere
  3. Cand vad rosii, masline, peste, toate la un loc, nu ma pot abtine!!! Foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai,vai,vai,moare omul de pofta,nu alta!
    Trebuie musai,musai sa fac si eu.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bunatate!! Nu as refuza o portie tare gustoasa :)
    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, te astept diseara ca in meniu e peste la cuptor... Pupici !

      Ștergere
  6. Nicio masa fara peste! ;-) mai ales pt. cine e la dieta, ca mine :P bun-bun :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te-ai dat la slabit, dupa ce ai facut bunatati la sarbatori... Pupici !

      Ștergere
  7. Imi place pestele,trebuie sa incerc reteta asta pentru ca arata tare bine!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am un colt de paine,pot sa inting si eu o data?Asta daca mai ai,cred ca m-am trezit cam tarziu.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, daca intram mai devreme pe blog, te invitam la o portioara, in alta varianta, poate chiar mai gustoasa... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !