luni, 12 noiembrie 2012

Mini clatite cu miere si gem de piersici


Stiu, toata lumea face clatite mari, ca sa zic asa, normale... dar cum eu nu sint "toata lumea", le-am facut anormale, adica mini, intr-o tigaie cam la jumatate ca marime a tigailor normale... Ati priceput ?! Nuuu ?! Nici eu...
Reteta o am dintr-o carte de bucate foarte, foarte veche.
Ingrediente:
  • 100 g faina de griu
  • 300 ml lapte (sau jumatate lapte + jumatate sifon/apa minerala)
  • 1-2 oua (eu am pus 2)
  • o lingura rom (15 ml)
  • o lingura ulei (15 ml)
  • un praf de sare
  • coaja de lamiie (facultativ)
Intr-un vas punem galbenusurile, uleiul, romul, sarea, 50 ml lapte, coaja de lamiie (facultativ) si zbatem bine pina se amesteca ingredientele. Adaugam apoi faina cernuta si amestecam din nou pina dispar cocoloasele, daca s-au format. Eu am cernut faina deasupra peste compozitie si nu s-a facut cocoloase. Subtiem cu un pic de lapte, turnat cite un pic nu tot deodata, apoi amestecam pina se omogenizeaza compozitia. Facem asa, pina terminam tot laptele. Separat zbatem albusurile spuma, stiti voi cum, ca atunci cind intoarceti vasul albusul sa nu cada, apoi adaugam albusurile peste compozitia cu galbenusuri si amestecam cu polonicul de citeva ori pina vom obtine o compozitie mai groasa dar spumoasa. Romul mentine compozitia spumoasa pina la sfirsit iar clatitele vor fi foarte fragede, chiar si a doua zi... 
In cazul cind nu se pune albusul batut spuma ci numai galbenusul sau ouale intregi, compozitia se va dilua doar cu 250 ml lapte sau sifon. 
In compozitie se pot pune 2-3 galbenusuri (fara albusuri), dar daca galbenusurile nu vor fi zbatute spuma, clatitele se vor intari. 
Zahar nu punem in compozitie, deoarece se caramelizeaza repede si clatitele se vor lipi. 
Preparam clatitele, fiecare stie cum se fac, nu ?!, apoi le umplem cu ce vrea inimioara noastra..., eu am vrut cu gem se piersici, iar domnisoara din dotare cu miere... 
Va doresc, pofta buna !
Ce ziceti, de-un strop de "ciucalata", deasupra ?!


26 de comentarii:

  1. Daniela, tot ce e simplu e si bun. Nu implica ingrediente complicate, manopera multa sau talent special.
    E suficient sa casti gura si sa faci hap.
    Dispar cit ai spune "peste".
    Deci, fara numar, fara numar, si de data asta.
    Sint convinsa ca acum cind scriu, obiectul postarii nu mai exista. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai ghicit... A disparut dimineata ultima farima de clatita... Iar Isabella a spus, "nu-i nimic, face mama altele"... Acum recunosc, ca nu mai facusem de multi timp clatite, iar astea au mers unse... Pupici !!!

      Ștergere
  2. Recent am facut si eu clatite! Dar uite ca tot ai reusit sa-mi faci pofta.
    baci..o saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nico, eu nu facusem de mult, dar de-acum sigur voi face mai des... Un bacione grande !

      Ștergere
  3. Daca zici ca-s mini trimite-mi vreo 10 sa ma satur:)) Prea bine arata ;)

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha, ha, ha... Danutza, trebuie sa fac din nou ca s-au gatit si sigur iti trimit 10... Pupici !

      Ștergere
  4. Si eu asi servi vreo 2-3 clatite, daca a mai ramas. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sara, pentru prieteni oricind intru in bucatarie si fac din nou... Pupici !

      Ștergere
  5. Vin si eu la o clatita din asta atat de buna cu gem de caise.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timea, vino si cu o felie de tort de la aniversarea voastra, stii bine ca am pus ochii pe el...

      Ștergere
  6. Daniela...mi-e o pofta grozava!! Spune ca mai ai clatite si ca ma servesti si pe mine, ca altfel lesin de dorul lor!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, te servesc cum sa nu... Chiar daca nu mai sint, fac repejor altele, ca am cereri si acasa... Pupici !!!

      Ștergere
  7. HAHA..... AM IMPRESIA CĂ AM FĂCUT AMĂNDOUĂ CLĂTITE IERI...BUNE SI GUSTOASE...PUP!!....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bau... tu mai ai, ca la mine au disparut instantaneu... Pupici, vin acum la o clatita la tine in vizita...

      Ștergere
  8. De mult nu am mai mancat clatite! Mi-ai starnit o pofta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, fac imediat o mini portie pentru tine, doar daca promiti ca ma servesti cu o felie din prajitura ta nucoasa... Pupici !

      Ștergere
  9. Si cu mai multi stropi de cioco deasupra, asa ca o cascada daca se poate ;-))) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, of..., eu incerc sa mai slabesc si tu vorbesti de cascade de ciucalata... Imi imaginez cum ar arata si simt cum ma ingras... Pupici !

      Ștergere
  10. Nici eu nu as refuza o clatita, fie ea si mica, dar cu multa cioco:) Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te-ai pus de acord cu Liana si ma ispitesti cu ciocolata multa... Bine, bine, ma sacrific... Pupici !

      Ștergere
  11. Mmmm..ce pofta mi-ai facut de clatite....

    RăspundețiȘtergere
  12. Trimite si la mine 6 invartite din astea,ca sunt mini doar!:))
    Un bacione grande!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ntz, ntz, ai venit tirziu, nu mai am... dar daca ma vizitezi, fac din nou... Pupici !

      Ștergere
  13. Am priceput, am priceput! Da' mi-e si pofta, asa ca vorba Adinei, trimite mai multe si la mine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, esti de acord cu Adina... Atunci nu-mi ramine decit sa fug in bucatarie... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !