luni, 25 noiembrie 2013

Madeleine cu ciocolata si alune/Madeleine con cioccolato e nocciole



La ricetta in italiano si trova in basso
Cum la sarbatori, scot toate formele de prajituri, muffins, biscuiti si ce mai am prin casa, am dat peste aceste forme, pe care recunosc ca nu le-am folosit de foarte mult timp. Deci astazi, va prezint o reteta de madeleine sau... un altfel de fursecuri...
Ingrediente pentru o "tona" de madeleine:
ingrediente necesare:
  • 300 g faina
  • 100 g alune sau nuci
  • 3 oua
  • 100 ml lapte
  • 100 g unt
  • 180 g zahar (eu am pus doar 150 g)
  • 16 g praf de copt
  • 50 g ciocolata amaruie
  • zahar praf
In castronelul de la mixer am pus ouale impreuna cu zaharul, adaugam untul + ciocolata topite pe aburi si amestecam bine ingredientele. Adaugam laptele si cite un pic din faina cernuta impreuna cu praful de copt, amestecind continuu, pina terminam faina iar la sfirsit adaugam alunele macinate. Amestecam ori cu o lingura de lemn, ori cu robotelul din dotare. 
Preincalzim cuptorul la 180°, umplem formele de madeleine pe trei sferturi cu compozitie (eu am doua forme, deci una o bagam in cuptor, cealalta o lasam sa se raceasca si o umpleam din nou) si bagam in cuptor, timp de cca 15-20 de minute, depinde de cuptorul fiecaruia, nu le lasati nici sa se usuce prea tare sau sa se carbonizeze. 
Lasam sa se raceasca, presaram zahar praf deasupra si le servim reci alaturi de o cafea.



MADELEINE CON CIOCCOLATO E NOCCIOLE

Ingredienti:
  • 300 gr di farina
  • 100 gr di nocciole tritate oppure noci
  • 3 uova
  • 100 ml di latte
  • 100 gr di burro
  • 180 gr di zucchero (ho messo soltanto 150 gr)
  • 16 gr lievito per doci
  • 50 gr cioccolato fondente
  • zucchero a velo per spolverare
In una ciotola sbattete le uova insieme allo zucchero, aggiungere il burro fuso a bagnomaria insieme al cioccolato e mescolate bene gli ingredienti. Unite il latte e poco per volta la farina setacciata insieme al lievito, poi alla fine le nocciole tritate. Si puo fare tutto con un cucchiaio di legno oppure con il mixer. 
Preriscaldiamo il forno a 180°, versare il composto negli stampi cca 3/4 dello stampo, infornate per circa 15-20 minuti, dipende dal forno.
Lasciateli raffreddare, spolveratele di zucchero a velo e serviteli freddi vicino a un caffè. 
sursa


Cu aceasta reteta, particip la Provocarea Dulce Romanie gazduita in aceasta luna de Liana si Laura, posesoarele blogului Transyilvanian Kitchen.

14 comentarii:

  1. Multumim pentru participare! Sunt irezistibile ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bune! Ce-as mai rontai si eu cateva!:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe pufoseniile astea mici si ciocolatoase. Pentru ca e ora micului dejun am sa-l servesc la tine, alaturi de o cana mare de lapte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Paula ! Te servesc cu drag si ma bucur ca servim impreuna cafeaua...

      Ștergere
  4. mai fatte al ciocco..devono essere buonissime
    baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, ce sempre una prima volta... Sono buoniossime, poi con il cioccolato e noccioline... buone, buone... Un abbraccio !

      Ștergere
  5. Am venit cu cafeaua!!! Lasa farfuria asta plina pe masa, te rog ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, o las, dar e goala farfuria... O umplu imediat :D Pupici !

      Ștergere
  6. Ce buuuni!Si eu as vrea o farfurie plina, te rog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, nene Haplea ! Serveste, te rog... pentru prieteni, oricind.

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !