miercuri, 17 octombrie 2012

Floricele cu gem de mere


He, hei... dupa indelungi lupte cu domnisoara Isabella, a invins ea, bineinteles... Ieri dimineata am facut fursecurile, iar cind am luat-o de la scoala foarte incintata: "mama, ce bune sint... sa nu mai cumperi,  ti-am spus ca de la magazin nu-mi plac*... Rau am invatat-o,...hmmm...
Ingrediente necesare:
  • 400 g faina de griu
  • 250 g unt la temperatura camerei
  • 4 galbenusuri de la 4 oua fierte (mama, ce m-am exprimat, de v-am si m-am terminat)
  • 125 g zahar praf
  • un praf de sare
  • 12 g cacao
  • esenta de vanilie
  • gem de mere
  • ciocolata amaruie pentru decorat
Am fiert intii ouale, le-am lasat sa se raceasca bine in apa rece. Intr-un castron destul de incapator, am cernut faina, am adaugat zaharul, sarea, cacaoa cernuta, untul taiat bucatele apoi prin sita am trecut ouale (nu le-am cernut ci le-am farimat frumusel cu dosul lingurii... ati priceput sper, ce-am vrut sa spun...
Am framintat cu minutele proprii si personale, adica doar cu mina dreapta, bine de tot ingredientele, pina s-au incorporat si s-a format un aluat molcut, dar nu lipicios... Am intins pe o hirtie de copt o parte din aluat si cu sucitorul l-am intins pina am obtinut o foaie de cca 3 mm. Am decupat cu forma de floricele si le-am aliniat frumos in tava tapetata cu hirtie de copt, un rind floricele, urmatorul rind floricele cu gaurica in mijloc. Am obtinut 4 tavi de 20 bucati/tava. Am bagat tavile in frigider timp de o ora, eu le-am lasat cam o ora si jumatate, apoi in cuptorul preincalzit la 175 de grade, le-am bagat pe rind si le-am lasat cca 8-10 minute. Atentie, stati cu ochii pe fereastra cuptorului... 
Le-am "rezolvat" pe toate patru, apoi am inceput asamblarea prin lipirea unui fursec negaurit uns cu gem de mere (puteti pune de caise, de piersici, de care doriti) cu un fursec gaurit. Am topit pe aburi o bucata de ciocolata amaruie (ciocolata era intr-o punguta, nu in aer pe aburi.. )si m-am jucat facind liniute pe fursecuri. Sint delicioase...
Va invit sa serviti, alaturi de o cafea calda... a mea e rece, ca cica nu vreau sa fac riduri... (hmmm, oare ?!)


43 de comentarii:

  1. Sunt perfecte! Pana si liniutele de ciocolata ....Super! Pana acum nu am intalnit nici o reteta cu oua fierte, interesant, merita incercat. O zi frumoasa-ti doresc si cat mai mute fursecuri, sigur sunt mai bune ca cele de la cofetarie, are dreptate dra Isabella :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sint super gustoase... Aseara si Isabella impreuna cu taticutul ei, au controlat peste tot sa le gaseasca, dar nu am riscat sa dea peste ele, altfel le dadeam piine cu gem la mic dejun...

      Ștergere
  2. Ai invatat-o bine pe domnisoara ta. Foarte bine. Nimic nu se compara cu un biscuit sanatos facut in casa.
    Iar metoda cu oul fiert e noua pentru mine. Merci!
    Ti-au iesit niste floricele minunate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Any ! Eu am mai facut fursecuri cu oua fierte si sint foarte bune...

      Ștergere
  3. Foarte frumoase floricelele tale. N-am folosit niciodata galbenusuri fierte la prajituri. Nici nu stiam ca se pot folosi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, stii cum se spune... cit traim invatam... Multumesc, de vizita !

      Ștergere
  4. Ce reteta interesanta!:)
    Sunt din vitrinele cofetariilor,clar!:)
    Isabella este o rasfatata,nanaananannaana!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, Isabella si tat'su, amindoi sint cam rasfatati... Dar imi place sa-i rasfat... Pupici !!!

      Ștergere
  5. Daniela vin cu un gratar si tu vii cu aceste floricele plus o cafea. Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, facem tirgul... scoate repede carnita de la frigider, ca aterizez... Pupici !

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Bau... eu eram in vizita la tine iar tu erai acasuca la mine... Pupici...

      Ștergere
  7. Ce dragute sunt, as vrea sa creasca asa floricele frumoase peste tot :) Culeg si eu cateva ;) Pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Sant perfecte florile tale, cred ca trebuie ascunse ca altfel le gaseam si eu !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi, hi... al meu barbat a dat peste ele asta noapte, dar imediat i-am dat peste mina... s-a ales doar cu vreo doua bucati...

      Ștergere
  9. Ma intrebam...oare mai ai cateva sa gust si eu....ca tare mi-ai facut pofta!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru prieteni oricind... serveste ca sint delicioase si fragede...

      Ștergere
  10. Mmmmm, cum sa refuz asa bunatati si mai ales langa o cafeluta! Stie ea Isabella ce-i mai bun :)

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danuta, am noroc ca nu-i place cafeaua, ca altfel ma lasa si fara aia...

      Ștergere
  11. Salutare! Ai invatat-o foarte bine. Bune , bune fursecurile mamei. Pupici multi si weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ce face mama e bun si se mai lauda si la colegii de scoala... Pupici si week-end minunat sa ai !

      Ștergere
  12. Auzi,tu mi-ai pus gand rau!Daca nu te trezesti cu mine la usa,tot ii bine!Mor aici de dragul lor,mai ales ca au si ciocolata.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dia, ciucalata e de decor, deci nu-i prea multa, dar daca ma vizitezi promit ca pun din belsug peste fursecuri, doar locuiesc in tara lui ciocolata, nu ?! Pupici !

      Ștergere
  13. Are dreptate fata ta...tot ce-i facut in casa este mai bun...de fapt si si tu ;-)
    Arata tare bine si sunt sigura ca sunt delicioase. Interesant aluatul cu galbenus fiert, este prima oara ca aud.
    baci e buona domenica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multimesc, Nicoleta ! Ai dreptate, tot ce e facut in casa, e bun si sanatos ! Un bacione !

      Ștergere
  14. O minunatie, floricele tale:)! Musai trebuie incercate:).Daca le vede Andrada.......! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca te vede Andrada te pune la treaba, dar vei fi fericita cind vei vedea cum dispar din farfurie... sint extraordinar de bune si fragede... floricele... Pupici !

      Ștergere
  15. Multumesc de invitatie, Cristina ! Sigur te vizitez...

    RăspundețiȘtergere
  16. Mmm, ce fain, cu gem de mere! Deliciosi biscuitei!

    RăspundețiȘtergere
  17. Floricelele tale imi aduc aminte de copilaria petrecuta la bunici !! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumoase amintiri... eu si acum imi aduc aminte de mirosul gutuilor aduse de la bunicul...

      Ștergere
  18. Delicioase floricelele! sunt tare frumusele.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !