marți, 9 octombrie 2012

Tarta cu gem de piersici


Dupa cum ati observat in ultima perioada, m-am lasat de biscotat si am trecut la tavi mai incapatoare, dar ma tem ca domnisoara incepe sa reclame si trebuie sa faca mama din nou biscuiti, ca deja mi-a spus ca nu i-am mai facut de mult timp "piine de la mama"...
Ingrediente pentru aluat:
  • 300 g faina
  • un ou si un galbenus
  • 150 g margarina vegetala
  • 100 g zahar
  • o lingurita coaja rasa de lamiie
  • gem de piersici
  • migdale macinate
  • zahar praf
Aluaturile pentru tarte sau pentru biscuiti, eu obisnuiesc sa le fac cu minuta, nici mixer, nici robot...
Intr-un vas incapator cernem faina, adaugam margarina rece taiata bucatele micute (puteti inlocui cu unt, eu asta aveam in frigider, asta am folosit), adaugam zaharul, coaja rasa de lamiie, oul si galbenusul si incepem usurel sa amestecam cu virful degetelor, pina ingredientele se amesteca bine si compozitia incepe sa se lege, ca la inceput iese un aluat mai sfarimicios. Dam forma de mingiuta aluatului, il invelim in folie transparenta si-l punem in frigider timp de 20 de minute. 
Tapetam forma de tarta cu hirtie de copt, scoatem aluatul si-l impartim in doua parti dar nu egale, una trebuie sa fie mai mult de jumatate, ca acoperim fundul tavii si peretii. Intindem foaia de aluat intre doua hirtii de copt cu ajutorul sucitorului, apoi eliminam o coala de hirtie, rasturnam aluatul in tava tapetata, eliminam si cealalta coala de hirtie, apasam bine aluatul pe marginile tavii, intepam cu furculita din loc in loc ca sa nu se "umfle" cind bagam in cuptor, acoperim cu gem de piersici, iar cu gemul de anul acesta l-am facut fara migdale, am pus peste el migdale macinate, apoi acoperim cu cealalta foaia de aluat, iar din bucatelele ramase am pus o coronita impletita pe margini si am facut citeva floricele in mijloc. 
Am intepat si foaia de deasupra, tot ca sa nu se umfle, apoi am bagat tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru cca 30 - 40 de minute, depinde foarte mult de cuptor. Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca, atentie ca e friabila, trebuie lasata la racit in tava. Cind este rece, presaram cu zahar praf, taiem si... servim, eu linga cafeaua de dimineata.
Mai am o feliuta, cine vrea ?!


28 de comentarii:

  1. Perfecta pentru mine! Am nimerit bine, vreau si eu o felie!!! Pupici cu sclipici dragele mele!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniela, prajitura asta este patentata. Este prajitura preferata a fetelor mele. Era singurul dulce care nu cerea prea mult zahar atunci cind acesta se dadea pe cartela. Ce nostalgii mi-ai zgindarit! Te pup si te somez sa ii faci copilului cita prajitura vrea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum recunosc ca, copilul meu e cam pretentios, dar din tarta asta a papat, fara sa zica pis, cica e foarte buna... Pupici si o seara placuta !

      Ștergere
  3. Are un aspect atat de frumos, o vad deja cu o cana de lapte alaturi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super buna tarta asta, piersicile merg de minune in prajituri. Cred ca e tare aromata, asa ca vin la o felie! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca aveam vreo doua piersici intregi, bagam si niste feliute, ca sa iasa si mai aratoasa si mai gustoasa... Te astept, pupici !!!

      Ștergere
  5. Ca sunt biscuiti sau ca sunt prajiturici , sunt grozave !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Cat ! La mine problema e ca nu maninca odrasla biscuiti cumparati sau tarte, decit foarte, foarte rar... Pupici !

      Ștergere
  6. A mai ramas o feluta?:)Minune mare la cat de buna este...cu aluat sfaramicios,preferatul meu,si gem de piersici!:)
    O sa tin cont de sfatul tau cu privire la mixer!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, pentru prieteni, oricind... Daca aluaturile sint din alea mai molcute, mixez, dar astea mai tarisoare, doar cu degetele mele le fac, ca am ars un mixer, incercind sa framint aluat pentru tarte, iar de atunci m-am lecuit... Pupici !!!

      Ștergere
  7. Aduc o cana maaaare plina ochi cu lapte,iar tu dai din tarta aceasta super,ca de nu,fac urat.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu vino, ca am si lapte si cana... hi, hi, hi... dar tarta nu mai am, am alta reteta pe lista de asteptare... Pupici !

      Ștergere
  8. sarebbe perfetta poterla mangiare adesso,peccato debba accontentarmi del slo guardare!!
    bravissima Daniela!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dai Enza, hai detto che sei a dieta... pero, guardare non fa male... Baci e buona serata !

      Ștergere
  9. Ce mult imi plac mie tartele si cu fructe si cu gem!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi spui, mai ales cu gemuri facute in casa, "delicatese", nu alta...

      Ștergere
  10. Mmmmm, ce super bunatate! Imi place mult tarta cu gem si aluatul fraged ...mmm ...ce ar merge acum o felie :)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu as minca acum o feliuta, dar doar daca fac alta, ca nu mai e... Pupici !

      Ștergere
  11. Delicioasa cu siguranta!!!Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  12. vreau si eu o bucatica, tare buna trrebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana si eu as minca o feliuta si cu ochii, dar nu mai e... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !