marți, 18 septembrie 2012

Dulceata de piersici cu nuca


O delicioasa dulceata de piersici, in care nu am rezistat sa nu arunc si citeva bucatele de nuca.
Ingrediente:
  • 3 kg piersici coapte bine
  • 1,200 g zahar
  • 150 g miez de nuca
  • esenta de rom
Cantitatea de ingrediente variaza, ca eu am invirtit cam mult in oale anul acesta, adica am facut dulceata si gem din circa 30 kg de piersici, cintarite fara simbure si multe din ele fara pielita.
Dar sa trecem la reteta... Am cules, spalat, curata de pielita (nu toate, doar cele care erau moi), am eliminat simburii si partile micute care aveau pete (asta din cauza grindinei cazute in primavara. Am taiat bucatele piersicile, am pus zaharul deasupra si nucile rupte bucatele (daca doriti, puteti sa le prajiti un pic, sa le faceti usurel un "masaj" cu amindoua minutele ca sa eliminati coaja prajita (eu am sarit pasajul, ca-mi sarisera si ochii din orbite, la cit am invirtit in oala), am lasat circa jumatate de ora, sa lase un picut de sirop, le-am pus pe foc, la inceput focul a fost mare, dar am amestecat sa nu se lipeasca, apoi cind am vazut ca s-au imfierbintat piersicile, am lasat focul la mic, dar am invirtit destul de des, ca sa nu se lipeasca. Am pus pe o farfuriuta rece de la congelator citeva picaturi de sirop, iar cind acesta avea consistenta care mi-a placut (deci ramine sa decideti voi...), am adaugat esenta de rom (depinde de cit de aromata doriti sa fie), am amestecat din nou cu linguroiul de lemn si am inceput sa pun in borcanele spalate bine si uscate in cuptor la 50 de grade, inclusiv capacelul, ca sa nu ramina umede sau cu stropi de apa. Deci, dulceata se pune fierbinte, apoi se pune frumusel capacul, infiletam, rasturnam borcanele cu "funduletul" in sus si le lasam asa pina a doua zi, cind vor fi reci... Le punem frumusel eticheta cu numele, prenumele si data nasterii, apoi le transportam in camaruta ca sa le papam la iarna. 
Poza cu tot echipajul aliniat, nu am... Dar va asigur ca pe o feliuta de piine pe care am pus un strat subtirel de unt sau margarina, e delicioasa piersicuta...
Va doresc o zi minunata !

18 comentarii:

  1. Mmm, te-ai intors numai cu bunatati.
    Bine ai revenit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Kyra ! Sper sa-mi revin odata cu aparitia toamnei si sa ma apuc sa mai scriu cite ceva... Pupici !!!

      Ștergere
    2. Iubita, am o problemuta... de fapt calculatorul meu are... Nu pot lasa mesaje la tine, doar daca te rog si vrei sa scoti de la comentarii, chestia aia unde apar literele incilcite, ca, calculatorul meu nu vrea si pace, chiar daca le scriu corect... Pupici si daca nu citesti mesajul, poate ma ajuta cineva sa-ti lase un mesaj ca sa stii...

      Ștergere
    3. :) S-a facut. Iti doresc sa nu te confrunti cu probleme grave! Te asteptam cu interes. Pup.

      Ștergere
  2. Ai facut si pentru noi,nu-i asa?Facem coada la tine la usa.
    Pana una alta,servesc felia aceea.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te astept iubita, iti ofer cite borcanele vrei, doar ca... vreau borcanele goale la schimb, ha, ha... Pupici !!!

      Ștergere
    2. Multumesc DiaMar pentru transmiterea mesajului. Esti o draguta.

      Ștergere
  3. Yupppi.Iti aduc un sac maaaare plin cu borcane.

    Gata,am lasat mesajul la Kyra.Acum sper sa-l vada.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. O, cred ca e o super bunatate de dulceata. Vin cu borcanele goale, numai daca plec cu ele pline :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa, adu borcanele la schimb, ca am alte mirodenii de pus in ele... Pupici !

      Ștergere
  5. Ptr mine fara nuca , te roooggg !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine draga,nu exista zi sa nu-ti rasfeti comoara aia mica!:)

    Eu acum am terminat gemul de prune si sunt multumita ca mi-a iesit perfect, si la culoare si la gust,l-am oprit din fiert la fix!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu prune am avut la inceputul verii, nu am din astea tomnatece... Ma autoinvit la tine la ceva dulce cu gem de prune... Pupici !

      Ștergere
  7. Te astept cu drag la Provocarea Dulce Romanie - editia septembrie 2012, a carei tema e "De-ale camarii"!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !