marți, 12 noiembrie 2013

Coaste cu varza de Bruxelles/Costine con i cavolini


La ricetta in italiano si trova in basso

Nu prea am mincat eu varzuca de Bruxelles, dar cum am vazut ca e destul de mare pretul la pravalie, anul acesta, am varzuca mea proprie in gradina. Reteta o am din revista italiana "Sale&Pepe" si cuprinde urmatoarele ingrediente:
  • 1 kg coaste de porc
  • 300 g varza de Bruxelles
  • 400 g suc de rosii
  • 2 frunze de dafin
  • un polonic de supa 
  • jumatate pahar de vin alb 
  • sare
  • piper
  • o lingura ulei
Intr-o tigaie de prajit antiaderenta, punem bucatile de coaste, fara ulei... si le lasam la foc mijlociu, invirtindu-le des cu ajutorul a doua linguri de lemn. La mine acest procedeu, a durat cca o ora jumatate. Cind vedem ca, coastele s-au colorat frumos si s-a topit grasimea de pe ele (nu toata, o parte din ea... cam asa aratau la mine, vedeti cita grasime au lasat...


am pus intr-o farfurie carnea, am aruncat grasima si am spalat tigaia de prajit, apoi am pus o lingura de ulei, am pus din nou pe foc bucatile de coaste, saram, piperam, le imbatam cu jumatatea de pahar cu vin alb. Cind vinul s-a evaporat adaugam varza de Bruxelles taiata in doua, eu am lasat-o intreaga pentru ca varzucile mele sint naturale si nu cred ca alea de la magazin..., adaugam si sucul de rosii, frunze de dafin, un polonic de supa (eu am facut-o cu concentrat Knorr) , acoperim cu un capac si lasam pe foc cca 15-20 de minute, pina vedem ca varza e frageda (nu stiu daca asta ar fi termenul corect). Inchidem aragazul, asezam pe farfurii si servim papita calda. Delicioasa, pot sa spun ca nu m-am indurat sa las sucul pe farfurie, asa ca l-am curatat cu o bucatica de piine.
Pofta buna sa aveti !



Costine con i cavolini

Ingredienti:
  • 1 kg di costine di maiale
  • 300 g cavolini di Bruxelles
  • 400 g passata di pomodoro
  • 2 foglie di alloro
  • un mestolino di brodo 
  • mezzo bicchiere di vino bianco
  • sale 
  • pepe
  • un cucchiaio di olio evo
Fate rosolare in una padella antiaderente le costine di maiale, senza aggiungere olio e girandole spesso con 2 cucchiai di legno. Appena dorate (io li ho lasciate a fuoco medio per cca un ora e mezza), eliminate il grasso che hanno rilasciato, unite l'olio, salate, pepate, sprizzatele con il vino e fatelo sfumare.
Tagliate a metà i cavolini di Bruxelles, uniteli alle costine, aggiungete la passata di pomodoro, le foglie di alloro, il brodo e proseguite la cottura, coperto, per cca 15-20 minuti, finchè i cavolini sono teneri. 
Buon appetito !

Cu aceasta reteta, particip la Provocarea Dulce Romanie sustinuta in aceasta luna de Liana si Laura,  posesoare blogului Transyilvanian Kitchen

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Asa-i Coco, cu varzuca proprie... O seara placuta si multumesc de vizita !

      Ștergere
  2. Buna varzica, de care o fi ea, mai ales cu costita!
    Pupici dragelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, acum trebuie sa fac si cu varza normala, poate reuseste sa manince si Isabella, ca ea a servit doar carnita... Smechera... Pupici !

      Ștergere
  3. Eu turnam paharul plin. Jumate pentru mine si jumate pentru varza.
    Ca doar nu lasam gura sa baleasca pina era gata mincarea asta atit de apetisanta.
    Ca bine zici!
    Ia sa mai pun si eu de o portie de varza din asta plimbata tocmai de la Bruxelles.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... pai daca ai varzuca adusa tocmai de la mama ei, e pacat sa nu faci ceva bunut cu ea, nu ?! Cit despre pahar, mie-mi place vinul rosu, iar daca beam cine stie daca nu uitam de mincare pe aragaz... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !