vineri, 28 septembrie 2012

Vinete conservate in ulei



E prima data cind prepar vinete conservate in ulei, tot timpul mi le-a trimis cumnata din Calabria, dar cum in acest an, aveam vinete frumoase in gradina, m-am gindit sa le fac cu minutele mele...
Ingrediente:
  • 2 kg vinete
  • 450 ml otet de vin
  • 350 ml apa
  • 6 catei de usturoi (daca sint mici ca cei pe care i-am avut eu, puneti mai multi)
  • 5 ardei mici iutiiii
  • origano
  • sare de mare
  • ulei de masline
Spalam, curatim vinetele de coaja de culoare violet, le taiem feliute de 2-3 mm, cred ca ideal ar fi cam 4 mm, adica asa le voi taia tura viitoare. Asezam intr-un vas destul de incapator, un strat de felii de vinete, presaram sare din cea mare pentru muraturi si continuam cu vinete, sare, pina terminam toate vinetele. Deasupra punem o farfurie, apoi o oala plina cu apa, in acest fel vinetele vor pierde gustul amarui. Le lasam asa timp de doua ore, apoi le intoarcem pe cealalta parte, asezam din nou farfuria si oala cu apa deasupra si le lasam din nou timp de doua ore. Dupa ce au trecut cele patru ore, scurgem din fiecare felie de vinata apa sarata pe care a lasat-o, vedeti ca e apa multa, adica vinetele sint acoperite de apa cu sare. Eu am pus cite doua felii si le-am scurs cu ajutorul aparatului de strivit cartofi, in acest video puteti vedea o alta varianta a vinetelor conservate in ulei, dar si instrumentul pentru cartofi...
Punem apa impreuna cu otetul la fiert, iar in momentul cind da in clocot, punem pe rind (eu cam in 4-5 portii) vinetele si le lasam in apa la fiert, cam 30 de secunde, deci secunde, nu minute... Le punem la scurs, le lasam sa se raceasca, apoi le intindem pe un prosop, le stergem sa nu fie umede, le taiem in fisii, pun si o poza, ca sa vedeti cum trebuie sa arate



in poza sint feliile dupa ce le-am fiert in apa cu otet...
Sterilizam borcanele, inclusiv capacele, adica le fierbem bine in apa, apoi le uscam, nu trebuie sa aiba nici un strop de apa. Eu dupa ce le fierb bine, le usuc in cuptorul cald la 50 de grade. Punem un pic de ulei de masline, apoi un strat de vinete, feliute de ardei iute, feliute de usturoi si origano (ardeii trebuiesc spalati si taiati, iar usturoiul, curatat, spalat si taiat, dar asta stiti, nu ?! ) si continuam cu ulei, adica la fiecare strat de vinete, punem si ulei, asa nu riscam sa aiba bule de aer. Cind am terminat de umplut borcanelul, acoperim bine cu ulei si infiletam strins, le punem etichete, le transportam in camara si le servim cu gust. Daca nu rezistati pina la sarbatori, dupa o saptamina puteti desface borcanelul (mie mi-au iesit patru nu prea mari) si gustati, avind grija sa acoperiti cu ulei, vinetele nu trebuie sa ramine fara ulei.
Vinetele conservate in ulei, le servim alaturi de aperitive.
Pofta mare !

8 comentarii:

  1. Ce faine sunt! Si eu tot vreau sa le fac de ceva vreme, insa tot aman.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mi-am facut curaj... e cam lunga asteptarea, dar merita. Pupici !

      Ștergere
  2. Sunt delicioase,am primit doua borcanele de la o tanti care face in cantitati mari.Sper ca la anul sa-mi fac curaj sa pun si eu.Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dau eu un pic de curaj, ca borcanele am facut doar patru, dar cum am vinete in gradina, saptamina viitoare, prevad inca o tura..., asta daca nu ma supar si le fac snitele... Pupici si curaj...

      Ștergere
  3. Mamaaa,cat sunt de buneee!:)
    Si impanate cu rosii...deliciu.

    Weekend linistit!

    RăspundețiȘtergere
  4. E o idee foarte buna, cand o sa ma apuce harnicia o s-o prestez si eu. Sper sa fie cat de repede!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita ! Inseamna ca eu am fost harnicuta... spor la treaba. Week-end placut !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !