miercuri, 19 februarie 2014

Strudel cu dovleac/Strudel con la zucca


La ricetta in italiano si trova in basso

N-am facut niciodata dulciuri cu dovleac, de fapt nu mincasem decit dovleac copt, inainte de a face acest delicios strudel. Dar cum vazusem la prietena mea de pe FB, Iolanda Koch o minunatie cu dovleac, am zis sa-mi incerc si eu norocul.
Ingrediente necesare:
  • un pachet foetaj
  • o bucata dovleac
  • zahar de trestie dupa gust
  • mac
  • lapte pentru uns
  • zahar pudra
Am intins frumusel foaie de aluat, am taiat-o o data in doua pe lungime, apoi inca o data pe latime. Am ras dovleac (fiecare pune cit vrea), am presarat zahar (nu prea mult ca ingrasa...), am impaturit strudelul, l-am asezat in tava aragazului in care am pus o foaie de copt. L-am intepat frumusel, la aluat ma refer, l-am "barbierit" cu pensonul cu lapte, am presarat mac si l-am bagat in cuptorul preincalzit la 200 de grade, pina s-a colorat frumos, cred ca in jur de vreo 20 de minute, nu-mi aduc aminte ca ce vedeti in farfurie, nu mai e de multisor. 
Scoatem din cuptor, lasam sa se raceasca bine de tot, presaram zahar praf-pudra, spuneti-i cum vreti si servim... 
Delicios... Copilul se certa cu tat'su care a mincat mai mult si care mai putin, eu am preferat doar sa gust....

Cu aceasta reteta, particip, la Provocarea Dulce Romanie - luna februarie, gazduita de Stefy harnicutza 



STRUDEL CON LA ZUCCA

Non ho mai fatto dei dolcetti con la zucca, a dire vero avevo mangiato soltanto zucca cotta al forno.  Pero come avevo visto alla mia amica sul FB, Iolanda Koch, una meraviglia di dolce, ho pensato di provare anche io. 
Ingredienti:
  • un rotolo di pasta sfoglia
  • un pezzo di zucca
  • zucchero di canna qb
  • semi di papavero
  • latte
  • zucchero a velo
Ho srotolato la pasta sfoglia, poi l'ho tagliata una volta per lungo e poi ancora una volta al lato. Ho gratuggiato sopra la zucca, poi ho spolverato di zucchero (ogniuno mette quanto vuole, sia zucca e anche zucchero), ho fato un rotolo poi ho schiacciato bene i bordi, e ho messo lo strudel nella teglia rivestita da carta forno, con la parte schiacciata sotto. Con una forchetta ho bucherellata la pasta, poi con un pennello ho spalmato un po` di latte sopra, ho messo dei semi di papavero, e nel forno preriscaldato a 200 gradi per circa 20 minuti, dipende del forno. 
Tiriamo fuori dal forno lasciamo che sia ben fredda, e soltanto allora spolveriamo di zucchero a velo, tagliamo e mangiamo. 
Buonissimo !!! La mia bambina "litigava" col suo papà chi a mangiato di piu e chi di meno...



12 comentarii:

  1. Ador dovleacul, imi aminteste de copilarie! Strudelul tau Daniela arata grozav de bine! pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adela ! Mama mea nu facea strudel cu dovlecel, dar acum stiu ca am pierdut ceva bun in copilaria mea. Pupici !

      Ștergere
  2. Bravo Daniela!
    Este foarte reusit strudelul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicios strudelul cu dovleac, vin si eu la o portie!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !