duminică, 15 iulie 2012

Salata de naut/Insalata di ceci


Nu stiti ce sa mai mincati pe caldurile astea ?! Va propun o delicioasa salata de naut, consistenta si racoroasa...
Ingredientele folosite de mine:
  • un buchetel de salata (eu am pus din cea creata, din gradina proprie)
  • 3 cartofi
  • 2 morcovi
  • o ceapa rosie
  • 3 oua
  • o cutie ton in ulei
  • 350 g naut
  • sare
  • ulei de masline
  • otet balsamic
Cu o seara inainte am pus nautul in apa rece cu sare si l-am lasat pina a doua zi, adica 10-12 ore, dupa care am scurs apa, am pus alta si l-am pus la fiert la foc mijlociu, pina ce acesta s-a fragezit bine. Separat fierbem ouale, le punem in apa rece, iar cind s-au racit eu le-am pus in frigider. Fierbem si cartofii, scurgem apa si-i lasam la racit, la fel facem si cu morcovii pe care i-am curatat in prealabil.
Acum, daca toate ingredientele sint reci, trecem la preparat salata. Spalam si taiem salata, adaugam cartofii curatati si taiati felii (pot fi taiat si cuburele), ceapa taiata fidelute (am tinut-o vreo 10 minute in apa rece, dupa ce am taiat-o). Am desfacut cutia cu ton, am scurs bine uleiul si am farimitat-o bine cu degetele (puteti sa sariti pasajul asta, eu a trebuit sa fac asa, pentru ca altfel nu minca domnisorica din dotare, iar daca nu aveti mofturosi la mincare, puteti pune linistiti si doua conserve de ton), punem si ouale pe care le-am curatat de coaja si le-am taiat feliute, nautul pe care l-am scurs de apa si l-am cintarit, presaram un pic de sare, stropim cu ulei balsamic si ulei de masline si amestecam usurel ca sa nu se farime prea tare ouale si cartofii.
Delicioasa, am mincat ca... nu spun cuvintul, ca nu-i frumos.
Pofta buna !


20 de comentarii:

  1. Sanatoasa si gustoasa aceasta salata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Azi am facut alta, mai light... dar tu nu ai nevoie de asa ceva... Pupici !

      Ștergere
  3. Si noua ne plac ,salatele,vara incercam tot felul de modele,cu naut,n-am mai facut,unde gasesc?pupik

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doinita, nu stiu in tara unde gasesti, ca eu locuiesc la granita cu Italia si de acolo cumpar... Cred ca daca dai o cautare pe net, afli de unde poti cumpara ! Pupici !

      Ștergere
  4. Nu am gatit niciodata cu naut; este tentanta reteta !:)
    O saptamana usoara !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, nautul imi place mai mult in salate decit in mincarica... calda... Daca ai sa incerci vreodata sa faci salata, sa vezi ce gustoasa e... Pupici !

      Ștergere
  5. Numai buna pe caldurile astea.Si eu am o saptamana de cand mananc numai salate si inghetata.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi avem vreo luna de cind am devenit iepurasi, rontaim pina adormim... Pupici !

      Ștergere
  6. Hmm cat de buna este mai ales pe caldurile astea, este perfecta

    RăspundețiȘtergere
  7. O salata minunata. Si eu o pregatesc in post. Nautul este faorte hranitor.
    O saptamana fumoasa.
    Ai o fetita scumpica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carol ! Am si o salatica de post, tot cu naut, sper sa reusesc sa postez reteta... Pupici !

      Ștergere
  8. Excelenta.. asi vrea si eu una maine la lunch :)

    RăspundețiȘtergere
  9. buona e fresca questa tua insalatina!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, con caldo che fa, non so piu cosa mangiare... Un bacione !

      Ștergere
  10. F buna salata racoroasa si sanatoasa - perfecta pentru un meniu zilnic pana in septembrie:-*!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, incepind din iunie si pina in septembrie e meniul ideal, mai schimbam pe ici pe colo si facem o alta salatica... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !