marți, 6 noiembrie 2012

Chec cu alune



Va invit la o feliuta de chec delicios cu alune.
Ingrediente necesare:
  • 190 g faina + 10 g cacao 
  • 150 g zahar
  • 150 g alune prajite (eu le-am cumparat la pliculet gata macinate) 
  • 100 g unt
  • 2 oua
  • 8 g praf de copt
  • 5 linguri lapte
  • un pic de sare
Intii de toate, dam drumul la cuptor si-l preincalzim la 180 de grade. Amestecam alunele cu 50 g zahar, daca alunele sint intregi, le mixam impreuna cu zaharul. Separat zbatem untul (care trebuie sa fie molcut) impreuna cu zaharul, pina vom obtine o compozitie spumoasa. Adaugam ouale, un pic de sare, faina cernuta impreuna cu praful de copt si cacaoa, laptele si alunele. Amestecam bine si rasturnam compozitia in tava tapetata cu unt si faina. 
Bagam in cuptor si lasam timp de 25-30 de minute, depinde foarte mult de cuptor, faceti in prealabil o proba cu scobitoarea. Scoatem din cuptor si lasam la racit, taiem si servim cu topping de ciocolata cumparat, sau intr-un vas pe baie de aburi, topim 100 g de ciocolata cu lapte taiata marunt si  un dl frisca lichida. Amestecam bine si decoram checul taiat felii.
Pofta mare sa aveti, alaturi de o cafea sau un pahar cu lapte !

24 de comentarii:

  1. Tu, cum arata!
    Ca turta dulce din copilaria mea pe care o cumparam de la cuptorul din colt.
    Ce pofta mi-ai facut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca-ti zic ca e si un pic crocantos de la alune, chiar ca e ca turta dulce...

      Ștergere
  2. Mmm Daniela ce imi faci la ora asta!! Doar chec am sa mai visez la noapte!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat chec, si ce culoare frumoasa!! Imi plac alunele in dulciuri, imi place mult checul tau...pot sa vin la micul dejun la tine? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bun esteeee!:)
    Si mie imi plac cehecurile,asta este deosebit,il salvez pentru sarbatori.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, checul e minunat cu alune, nuci sau migdale, iar daca nu le macini prea fine, e delicios si crocantos...

      Ștergere
  5. Arata minunat checul! Nu am incercat varianta asta, dar e apetisanta:)!

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios, iar cu firul ala de cioco deasupra, e si mai si!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu stiu altii cum sunt, dar mie sa-mi pui mai mult sirop de cioco pe felia de chec, altfel nu merge nici cafeaua...hi,hi! te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as pune ciucalata si cu polonicul, dar dupa aia ma sperii de cintar... Dar pe tine te servesc cu o feliuta mai ciocolatoasa... Pupici !

      Ștergere
  8. Si eu vreau tot o portie ciocolatoasa! :) Yamy!

    RăspundețiȘtergere
  9. Noi suntem fani chec!!!Foarte bine arata feliutele prezentate de tine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Si mama mi-a trimis niste alune macinate, numai bine le-am gasit utilitate! Frumos checul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Irina ! La noi nu lipsesc alunele din casa, rontaim precum veveritele...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !