vineri, 15 martie 2013

Tarta cu dulceata de smochine

Ce ziceti de o tarta frageda, parfumata si nemaipomenit de gustoasa ?! 
Ingrediente necesare:
  • 200 g faina
  • 150 g zahar (puteti pune jumatate pentru ca gemul e deja dulce)
  • 150 g unt
  • 125 g mandorle mandorle macinate foarte marunt
  • 8 g praf de copt
  • un praf scortisoara
  • un praf de sare
  • un plic zahar vanilat
  • 1 ou mare
  • coaja rasa de la o jumatate de portocala
  • dulceata de smochine (sau de care aveti...)
In cuva mixerului, punem zaharul si untul la temperatura camerei si mixam pina se amesteca cit de cit. Adaugam oul, apoi faina cernuta impreuna cu praful de copt, sarea, scortisoara, zaharul vanilat, coaja de la portocala, sarea si mixam pina se incorporeaza toate ingredientele. Formam o mingiuta, o invelim in pelicula transparenta si o dam la frigider pentru cel putin 30 de minute, eu am uitat de ea vreo 4 ore. 
Scoatem aluatul de la frigider, il impartim in doua, o parte o lasam mai mare pentru ca va trebui sa intindem o foaie cu care acoperim fundul si marginile tavii (atentie, eu tava am lasat-o asa, nu am tapetat-o cu unt, faina, cu nimic), facem din loc in loc gauri cu furculita, acoperim toata suprafata cu dulceata, apoi intindem cealalta foaie de aluat si acoperim tarta. Cu resturile de aluat am facut ciupercute, care nu se prea vad, am intepat din nou din loc in loc cu furculita, am uns tarta cu un pic de lapte si am presarat stelute deasupra, apoi in cuptorul preincalzit la 180 de grade, am bagat tava si am lasat-o timp de jumatate de ora.
Scoatem tava, lasam sa se raceasca bine, rasturnam frumos pe o farfurie si presaram zahar pudra deasupra. 
Lasam sa se raceasca peste noapte, la mine a disparut un sfert seara inainte de culcare, apoi dimineata merge de minune linga o cafea amara sau un pahar cu lapte.
Pofta buna sa aveti !


14 comentarii:

  1. Eu vreau cu smochine, nu cu altceva:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu tot cu smochine, ca mai aveam si de prune, piersici, dar cu smochine e un deliciu...

      Ștergere
  2. Dani, e super! Si imi place nespus de mult cum arata , are o culoare tare frumoasa!
    O duminica frumoasa iti doresc, daca ai fi mai aproape as veni la tine la cafea si la tarta :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Any ! Culoarea e nimic pe linga gust... Pacat ca nu stai mai aproape, chiar mi-ar fi facut placere sa servim o cafeluta cu tarta impreuna si sa privim pe geam cum ninge... Pupici !

      Ștergere
  3. O bunatate!! Cum as putea refuza asa ceva! O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm, ce tarta buna! Nu am mancat inca dulceata de smochine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, cind vei avea ocazia si vei minca, sigur te vei indragosti de ea !

      Ștergere
  5. Sicuramente una torta molto buona!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie, Dana per la visita e per i complimenti ! E una torta morbida e buonissima con la confettura di fichi... Ciao e buona serata !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !