marți, 11 septembrie 2012

Smochine caramelizate



Daca tot am disparut din peisaj pentru o perioada cam lunga, trebuia sa apar cu o reteta dulce, sau mai corect super-dulce. E vorba de reteta de pe blogul lui Flory-
Eu nu am facut smochinele atit de caramelate cum le-a facut ea, pentru ca am preferat sa le las mai mult sirop, din cauza ca la mine nu maninca familionul exagerat de dulce, desi eu am salivat la pozele ei... (asa ca va trebui sa fac macar jumatate din cantitate, ca sa-mi treaca pofta)
Ingrediente:
  • 1,5 kg smochine
  • 700 g zahar
  • 100 ml apa                                        
Am sters smochinele cu un prosop umezit, le-am asezat cu codita in sus intr-un vas suficient de larg, ca sa incapa toate in rind, nu una peste alta, am acoperit cu zahar si apa, apoi le-am bagat in cuptorul preincalzit la 180 de grade (cred ca merge si la 200) si uitam de ele pentru cel putin 2 ore sau 2 ore si jumatate. Depinde foarte mult si de calitatea smochinelor, eu am avut din cele mai violete la culoare, probabil anul viitor voi face din cele de care a facut Flory, pentru ca sint mult mai gustoase si mult mai dulci. Pe o farfurioara punem citeva picaturi de sirop si daca ne place consistenta, le punem fierbinti in borcane, le intoarcem cu susul in jos, le lasam asa pina a doua zi, cind le punem etichete si scriem frumusel pe ele, numele si "anul nasterii"...
Va las sa savurati in liniste, pina la urmatoarea reteta, aia e cu piersici... 
Poftiti, serviti, sint delicioase alaturi de feliute de parmezan... da, da, impreuna cu brinzica sint copia perfecta !!!

26 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mie-mi spui... imi placeau smochinele uscate, dar acum as minca non stop proaspete, in dulceata, in sirop... daca nu m-as gindi ca tare-s dulci si se duceee dieta mea... Pupici !

      Ștergere
  2. Toata ziua as clefeti la smochinele astea caramelizate;le ador!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te-am prins... vrei vreo citeva, sa le faci cit de caramelizate vrei tu ?! Pupici !

      Ștergere
  3. Sunt delicioase,mai ales cu parmezan!Ma bucur ca ti-a facut cu ochiul reteta mea!Pupici multi <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Ador smochinele!!!Iar asa caramelizate ....le-as manca pe toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Virtual, iti ofer un borcanel, ca sa te poti desfata cu gustul delicios...

      Ștergere
  5. Imi plac smochinele, si eu am ochit reteta, dar inca nu am vazut la noi smochine, am sa mai astept!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca stateai mai aproape, iti dadeam eu, probabil in tara costa un sac de banuti...

      Ștergere
  6. Ce pofta am de smochine! La mine la tara nu s-au copt inca si pana mai ajung eu sigur se vor trece:(( Vreau macar o smochina mica:)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danuta, eu am un copacel care face citeva pe la jumatatea lui iunie, apoi la sfirsitul lui august e plin... Iti ofer o smochina de culoare violet si una alba (astea din urma, cica sint delicioase... probate de Isabella astazi=... Pupici !

      Ștergere
  7. As vrea si eu sa fac, dar sunt atat de scumpe la noi...plus ca n-am niciun smochin prin jurul blocului :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, daca as avea cum, ti-as da cu draga inima un puiut de smochin... Imi imaginez ce preturi au... Pupici !

      Ștergere
  8. Pun eu,din nou, mana pe smochine si le gust si caramelizate!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, vino la mine ca mai am vreo citeva in copac, ti le dau cu drag si-ti trece pofta de smochine...

      Ștergere
  9. Sper sa apuc si eu sa le fac zilele astea !!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte buna idee! de retinut. Cred ca au fost divine smochinele astfel preparate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sint delicioase, sau divine cum spui tu... o bunatate care ingrasa, doar daca le privesti... Multumesc de vizita !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !