miercuri, 18 iulie 2012

Gem de prune cu aroma de migdale


Chiar daca e cald, chiar daca anul asta multe din fructe s-au pierdut din cauza grindinii, vreo citeva borcanele de gem de prune, tot am reusit sa fac. 
Ingrediente:
  • 4 kg prune fara simbure
  • 1 kg zahar
  • 150 ml lichior de migdale
Am spalat si am lasat la scurs bine prunele, apoi am eliminat simburii si o parte din pielita, cam greu procedeul in cauza pentru ca prunele sint din alea care stau lipite de simbure, nu se desfac frumos... Am pus prunele la fiert pina au pierdut o parte din lichid. Iar ca sa nu mor totusi de cald, le-am lasat pentru a doua zi intr-un loc racoros. Le-am pus din nou la fiert la foc cit mai mic posibil, am adaugat zaharul si le-am lasat pe foc pina am obtinut consistenta dorita, desi... cred ca trebuia sa le mai las un pic, dar mi-era frica sa nu se lipeasca, desi invirteam destul de des cu linguroiul de lemn (deci atentie, cu lingura de lemn invirtim nu cu linguri de metal). Am inchis aragazul, am dat la o parte gemul, am rasturnat deasupra lichiorul de migdale..., mama, ce a mai inceput sa bolboroseasca, de vina era alcoolul... Am pus in borcane, asa fierbinte cum era, am intors borcanele cu capacul in jos, le-am acoperit frumusel cu o paturica sa nu le fie frig si le-am lasat asa pina astazi la prinz, cind au sfirsit... in camara, pentru iarna...
Aceasta poza a fost facuta ieri, cind gemul era cald, iar prima poza e facuta astazi, cind am savurat "la rece" produsul final...

29 de comentarii:

  1. Oooooooo,gem de fite ,cu lichior si migdale !:)
    Esti la dieta,ha, si ai lins toata dimineata la gemul asta delicios !:))
    Gemul de prune este atat de bun si acrisor;eu de obicei il prepar aproape de inceputul toamnei cand apar prunele ale mari, mov inchis,brumarii.Fierb gemul intr-un ceaun de tuci si prinde un gust...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce simpatica esti... nu am papat decit doua lingurite, cit sa ma murdaresc pe dinti... Ceaun de tuci n-am iar prune din alea nici atit, iar aici costa mult un kg, dar sa cumpar sa mai fac si gemuri acasa... ma multumesc cu ce am in gradina... Pupici !!!

      Ștergere
  2. Abia astept si eu prunele!!!! Arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buuun taaaree! Cu piine calda unsa cu unt. Si motz, gemul asta delicios.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... acum m-ai facut sa poftesc la piinita calda cu unt si gem... Fug sa pun macar pe un colt de piine ca sa dorm linistita la noapte... Pupici !

      Ștergere
  4. Foarte bun gemul cu prune, merge cu muffinii mei pregatiti pentru micul dejun :-) pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite acum pun un borcanel in sacosica si ma prezint la tine, da ?! Pupici !

      Ștergere
  5. Ce culoare frumoasa are.Tare apetisant este.Cu placere as papa si eu macar o lingura acolo de pofta.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca erai mai aproape te serveam, asa doar virtual te servesc cu mare placere... Pupici !

      Ștergere
  6. eu mi-am facut extract de migdale...oare merge?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca merge... pui un pic la sfirsit, depinde de cantitatea de gem si vei vedea ce aroma are, un deliciu...

      Ștergere
  7. Eeee,da.chiar rasfat!Imi iau painea la mine si vin imediat:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca vii cu piinita ta proaspata e si mai bine, pentru ca eu sint mai la dieta... maninc cu biscuiti, hi, hi...

      Ștergere
  8. Intradevar.. arata super! Se apre ca s-a dat startul la aprovizioanrea camarilor cu bunataturi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carol, anul trecut m-am copt toata vara cu gemuri-dulceturi, dar nu a mai ramas nimic in camara, toata iarna cu piine, biscuiti, tarte, rulade, au disparut...

      Ștergere
  9. che voglia di mangiarla a cucchiaiate!!
    Bravissima!!
    Buona giornata !!

    RăspundețiȘtergere
  10. Moama, parca-i simt aroma! Si nu pui tu deloc niste migdale acolo sa aibe companie completa? imi ploua in gura numai cand ma gandesc! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E destul de aromata cu lichiorul, iar migdale nu aveam in casa, ca altfel sigur le aruncam in oala peste gem... Pupici !

      Ștergere
  11. che bel colore che ha la tua marmellata e immagino che sapore delizioso...
    complimenti!
    felice giornata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie, Betty per la visita e per i complimenti ! Buona giornata anche a te !

      Ștergere
  12. Si eu fac gem de prune, dar nu m-am gandit niciodata sa adaug si migdale.Multumesc pentru idee

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lavinia, poti pune migdale, poti pune si nuca prajita, sa vezi ce bun este... Pupici !

      Ștergere
  13. foarte bun gemul de prune. iar cu aroma de migdale sigur e un deliciu. pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, e un deliciu, as minca toata ziua, daca nu ar ingrasa... Pupici !

      Ștergere
  14. Delicios si aromat....mmmmm!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !