marți, 26 iunie 2012

Inghetata de cirese cu ciocolata amaruie


Caldura mare, nu mai rezist... as sta precum ratele in cada cu apa, nu ca ratele ar sta in cada, in apa, in balti... oriunde, numai pe uscat nu, cu atita caldura...
O inghetata de cirese va popun pentru astazi, desi... iar e o reteta, preparata si mincata cu ceva timp in urma...
Acum vad ca... blogul meu nu mai este blogspot.com ci blogspot.ch, iar cu mozilla firefox la mine arata o multime de greseli, ceva chinezesc din care nu se intelege nimic, sper ca doar la mine se vede asa... adica, nu se intelege nimic din gramajul ingredientelor, ore, temperaturi... Daca e ceva ciudat si la voi, strigati la mine, ca sa le scriu indivizilor si sa-i intreb de ce schimbari fara sa ma anunte...
Dar sa trec la scris reteta.
Ingrediente:
  • cca 500 g cirese fara simburi
  • 100 g zahar
  • 100 g lapte
  • 100 g frisca lichida
  • 50 g ciocolata amaruie 
  • o lingurita suc de lamiie 
  • o lingurita esenta vanilie
  • o lingura de rom sau brandy (facultativ... eu nu, pentru ca inghetata a fost mincata mai mult de Isabella)
Intii de toate fierbem ciresele intr-un vas, impreuna cu zaharul, timp de 10 minute, eu recunosc ca am lasat mai mult pina s-a ingrosat un pic. Mixam bine compozitia, adaugam sucul de lamiie si mixam in continuare pina vedem ca obtinem o compozitie omogena. Lasam sa se raceasca bine, adica toata noaptea. 
Acum intr-un vas, punem 300 g din compozitia cu cirese, adaugam frisca, laptele, esenta de vanilie, ciocolata taiata bucatele micute, micute,  alcoolul daca il folositi si amestecam bine ingredientele.
In cuva aparatului de facut inghetata rasturnam compozitia, iar dupa cca 40-50  de minute (depinde de aparatul fiecaruia), inghetata e gata...
Eu am pus in 6 forme de briose din silicon, am acoperit cu folie transparenta bine, bine si le-am bagat in congelator, restul l-am pus intr-o forma tot de silicon, destul de marisoara, iar in momentul servirii, le-am pus deasupra un pic din compozitia de cirese, tinuta in frigider. 
Va doresc o dupa amiaza minunata  si va invit sa va racoriti, alaturi de mine !!!


33 de comentarii:

  1. Orice inghetata pentru mine reprezinta tentatie maxima insa inghetata de cirese, prin cromatica, este irezistibila. Iar inghetata ta este un deliciu, perfect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Kyra ! Draguta ca intotdeauna... eu nu rezist in fata inghetatelor, maninc la greu si iarna... Pupici !

      Ștergere
  2. Si noua ne place inghetata de cirese si anul asta nu am facut.Ne-o ajunge inimioara asta la toti:)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am pus citeva pungute la congelator, ca sa servesc cind mi se face pofta de ceva cu cirese... Mare cit inima ta, mare cit inima mea... inimioara a fost marisoara, am crezut ca pot sa savurez si eu macar o lingurita, dar a fost adjudecata si mincata in totalitate, de Isabella bineinteles... Pupici !

      Ștergere
  3. O reteta excelenta pentru aceste zile calduroase, o dupa amiaza minunata!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mihaela ! Sa inteleg ca e caldura mare peste tot... Pupici !

      Ștergere
  4. Ma inscriu la o portie sau 2, depinde cat imi dai:)) Sa ma mai racoresc putin!! :)

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serveste, Danutza !!! Iar daca nu ajunge, fac din nou ca am ciresele la congelator... Pupici !!!

      Ștergere
  5. Mammma mia ce culoare poate sa aiba.Noroc ca nu se poate smangli, ca era deja a mea, cu siguranta.
    Te pup cu drag si-ti doresc dupa amiaza faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, hei... virtual se poate, cum sa nu... Eu ma fac ca nu vad, iar tu sustragi usurel farfuria... Pupici si o seara placuta !

      Ștergere
  6. Vai ,ai vazut ce faci,umbli cu cersitul de inghetata carameloasa pe la mine si tu ai bunaciunea asta aici !:))
    Bravo madam ,are un aspect minunat,atragator ca toate deserturile tale reci !
    Esti desavarsita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai tu nu stii ca ce-i al vecinului e mai bun, iar mincarea cersita e mai gustoasa ?! ha, ha...
      Pupici si-ti doresc o seara minunata !

      Ștergere
  7. ce idee grozava cu formele! Arata foarte decorativ :)

    RăspundețiȘtergere
  8. s-ar putea sa ma repet, dar cred ca mesajul anterior a disparut in eter :( Ziceam ca ai avut o idee minunata cu formele de silicon si ce decorativ arata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iubita, au aparut ambele mesaje, doar ca trebuiau moderate... Pupici si multumesc,... eu sint fan forme de silicon, tocmai am ratat citeva ca nu am putut ajunge la magazin...

      Ștergere
  9. Ce buna trebuie sa fie cu cirese si ciocolata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi spui, trebuie sa o refac neaparat, ca sotul nu a reusit sa guste...

      Ștergere
  10. Vreau si eu o portie mare!Arata prea bine.xoxo

    RăspundețiȘtergere
  11. Te racoresti vara asta numai cu bunatati....As gusta si eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La caldura de afara, daca nu ma racoresc, nu mai apuc sa gatesc... Dar o inghetata iti ofer, daca dai dovlecei la schimb...

      Ștergere
  12. Ce culoare extraordinara are! Delicios!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata extrem de bine , iar gustul cred ca e irezistibil !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E gustoasa tare, de asta am pus cirese la congelator, sa mai fac din cind in cind... Pupici !

      Ștergere
  14. Am ajuns si eu in sfarsit la tine, vad ca sunt al 400-lea :) Felicitari pentru blog, ai preparate foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  15. Minunata inghetata!! Si ce culoare faina are!! Pup cu drag. O saptamana faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dau la schimb cu zmeurica ta, desi sigur nu mai ai nici pe marginea linguritei ca sa gust... hi, hi... Pupici iubita si o saptamina frumoasa sa ai !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !