marți, 31 iulie 2012

Tarta cu dovlecei



Am descoperit din nou in gradina, doi frumosi dovlecei, asa ca... o tarta sarata la ceas de seara a mers unsa, unsa...
Ingrediente:
  • un pachet aluat foetaj rotund
  • 2 dovlecei
  • o ceapa mijlocie
  • 200 g ricotta /puteti folosi si brinza de vaca
  • parmezan ras
  • 2 oua
  • 10 frunze de busuioc proaspat  
  • doua linguri ulei de masline
  • o mozzarella
  • 3 rosii cherry
  • sare
  • piper
Am dat intii drumul la cuptor la 200 de grade. In tava de la tarta, am intins frumusel aluatul pe care l-am intepat cu furculita, l-am intepat bine de tot sa nu se umfle in cuptor si sa dea afara din tava umplutura. 
Am spalat, sters de apa si taiat rondele subtirele, cei doi dovlecei... Separat am zbatut ricotta, doua miini pline de parmezan (nu l-am cintarit), ceapa curatata, spalata si taiata marunt (daca doriti puteti sa o prajiti un pic, eu evit prajelile), apoi am pus cele doua oua (eu am avut si un albus de la o alta reteta) am adaugat busuiocul spalat si taiat cit mai marunt, am sarat, piperat, am adaugat uleiul si am zbatut bine ingredientele. In tava peste aluat am pus doua rinduri de dovlecei, am pus jumatate din umplutura cu ricotta, din nou dovlecei, adica restul, din nou umplutura cu ricotta, am decorat cu rosiile spalate, sterse de apa si taiate in doua,  am presarat parmezan deasupra, am pus mozzarella taiata cuburele mici si am bagat tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade, timp de cca 45-50 de minute, depinde foarte mult de cuptor. 
Cind e gata tarta, o scoatem din cuptor, o lasam sa-si dea duhul, ca altfel limbuta noastra va avea de suferit, iar atunci cind e calduta, taiem si servim... Pot sa spun ca Isabella, care e antidovlecei, a mincat tot din farfurie, fara sa zica nimic si mi-a spus ca a fost super-gustoasa...
Pofta buna !!!

22 de comentarii:

  1. Draga mea,fetita ta este o fericita si o rasftata cu asa mamica care-i pregateste toate deserturile astea colorate si aperitive minunate !:)

    Te pup !:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat Adina, e rasfatata rau... Incerc si eu sa o amagesc ca sa manince si ceea ce nu-i place, adica dovleceii... Pupici !

      Ștergere
  2. Minunata aceasta tarta, cred ca o voi incerca in curand, pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mihaela ! Sper sa o incerci si sa-ti placa, la noi a ramas doar hirtia de copt... si tava, bineinteles... Pupici !

      Ștergere
  3. Tu, ma combin si eu la o portie. Asta daca mai ramine. La cit e de apetisanta, in locul vostru, as da-o gata imediat. Oricum, o sa imi "confectionez" si eu una in cel mai scurt timp. Iti doresc o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ntz, ntz... faci bine sa o confectionezi, ca la noi n-au ramas nici firimiturile, am devorat-o... Pupici !

      Ștergere
  4. Cam multa branza mai ales pt mine care nu mananc branzeturi :)). Dar am venit sa o admir ca imi place tare cum arata. Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timea, nu-i multa deloc... dupa gustul meu, mai puneam dar nu mai aveam... Adica tu esti total anti-brinzica ?! Nici de-un fel ?! Nu stii ce pierzi... Pupici !!!

      Ștergere
  5. Ce bunatate trebuie sa fie... cu dovlecei.... Mi-ar prinde bine o portie dupa fastfood-urile din ultimile zile. O minunatie ti-a iesit. Timp sa ai sa faci asa bunatati. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carol ! Timp am nu am, trebuie sa-mi fac, mai ales cind am ingrediente proaspete in gradina... Pupici si o zi buna !

      Ștergere
  6. Ce buna e!!! Imi plac la maxim tartele sarate, asa ca trimite o felie si la mine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Virtual, te servesc cu mare placere... dar daca vrei proaspata trebuie sa mai astepti pina fac... Pupici !

      Ștergere
  7. As savura si eu o felie la ceas de seara !! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi tot la ceas de seara am servit-o, deh... zicem ca e un pic mai racoare si putem deschide cuptorul...

      Ștergere
  8. Hummm, ich liebe solche Tarte und werde diese sicher nachbacken ;o))
    Liebe Grüße
    Irène

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce deliciu, dovecei sunt printre mancarile mele preferate, ii ador in orcie combinatie, iar tarta asta arata prea bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tarta e delicioasa, a disparut imediat, pacat ca nu am putut sa refac reteta, ca dovlecei doar de doua ori am mincat anul asta... Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !