miercuri, 5 martie 2014

Biscuiti grecesti/Treccine greche (biscotti)

Vazusem pe blog la prietena mea, Any acesti biscuiti impletiti si pe loc m-am indragostit de ei. Si cum la mine acasa, nu sint niciodata suficienti biscuiti, am facut portie dubla.

Ingrediente:

  • 560 g faina
  • 240 g unt
  • 200 g zahar (eu am pus doar 180 g)
  • 8 linguri frisca lichida
  • 4 galbenusuri
  • un praf de sare
  • coaja rasa de la trei lamii si doua portocale
Intii de toate mixam bine zaharul impreuna cu untul, pina vom obtine o compozitie spumoasa. Adaugam galbenusurile, amestecam bine ingredientele, iar apoi adaugam frisca lichida si continuam mixarea. Separat cernem faina, adaugam sarea si coaja de portocala si lamiie, adaugam cite un pic peste compozitie si mixam pina se incorporeaza faina, abia apoi adaugam alta, cel putin eu asa am facut... 
Cind terminam de facut aluatul, ii dam forma de mingiuta, il invelim in pelicula transparenta si-l bagam in frigider pentru cel putin 30 de minute (eu l-am lasat vreo doua ore, ca aveam alte treburi).
Am scos aluatul de la frigider, l-am cintarit si impartit in 46 de bucati (nu mai tin minte de cite grame erau), formam snurulete lungi de 20 cm, unim capetele si invirtim aluatul ca sa iasa ca o impletitura. 
Punem biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt si bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru cca 20 de minute, eu dupa vreo 17 minute, i-am scos.
Lasam sa se raceasca bine, presaram zahar pudra deasupra.
Pofta buna sa aveti !


Ho visto questi bellissimi biscotti sul blog della mia amica, Any e subito ho pensato che devo farli. Solo che a casa mia, i biscotti non bastano mai, cosi ho fato la dose doppia. 
Ingredienti:
  • 560 gr farina
  • 240 gr burro
  • 200 gr zucchero (io ho messo soltanto 180 gr)
  • 8 cucchiai di panna fresca
  • 4 tuorli
  • un pizzico di sale
  • la buccia grattugiata di tre limoni e due arancia
Montate prima il burro con lo zucchero fino quando il composto diventa spumoso. Aggiungete i tuorli, mescolate bene e unite poi la panna. 
In una ciotola setacciate la farina, mettete anche il sale e le scorze degli agrumi, e mettete un po alla volta al composto con il burro, mescolate bene e poi unite anche altra farina. Formate una palla, avvolgetela nella pellicola trasparente e conservatela in frigorifero per almeno 30 minuti ((io lo lasciata un paio di ore, perché avevo altro da fare).
Ho pesato la pasta, lo divisa in 46 pezzi uguali, ho fato dei salsicciotti lungi di 20 cm, li ho piegati in due e poi li ho attorcigliati formando le trecce.
Mettiamo i biscotti in una teglia foderata con carta da forno, e nel forno preriscaldato a 180 gradi li lasciamo per circa 20 minuti (io dopo 16-17 minuti li ho tolti dal forno).
Quando saranno freddi, spolverate di zucchero a velo !
Buon appetito !

12 comentarii:

  1. Che belli, questi sono i biscotti che Any aveva copiato da me per un contest! Sono venuti benissimo anche a te e sono contenta che ti siano piaciuti, Un bacio a presto

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie per la ricetta, Carla ! Sono buonissimi i tuoi biscotti ! Un bacione e buona giornata !

      Ștergere
  2. Kulurakia ( greacă : κουλουράκια ) sunt un desert tradițional grecesc, de obicei, pregatite la Paște pentru a fi consumate după Sâmbăta Mare .
    Se pregatesc dintr-un aluat pe baza de unt, fraged, cu aroma de vanilie.
    Se coc in cuptor dupa ce se ung cu galbenus de ou si se presara cu seminte de susan.
    Au forma unor serpi incolaciti provenind din perioada minoica ca urmare a venerarii acestora pentru puterile lor tamaduitoare.
    Am incercat de multe ori sa reproduc reteta greceasca insa aroma untului lor este inconfundabila, motiv pentru care nu am fost niciodata multumita de rezultat.
    Ai tai arata grozav si mi-ai facut o pofta teribila.
    Cred ca va trebui sa produc o serie. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, multumesc Kyra de toata povestioara lor greceasca... Eu nu i-am uns cu ou, ca nu am stiut, dar daca-mi dai reteta originala, cine stie daca nu ma dau repejor la facut dulciuri, mai ales ca spui ca se maninca la sarbatorile de Paste. Pupici !

      Ștergere
  3. Doamne cat de frumosi ti-au iesit!!!!! Extrordinari, toti unul si unul, sunt perfecti.
    Ma bucur ca i-ai incercat Dani si ma bucur ca am descoperit reteta asta la Carla, ne plac si noua tare mult biscuitii astia.
    Te pup draga mea, o zi frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru reteta, Any ! Am vazut ca ai descoperit-o la Carla, dar eu m-am laudat unde am vazut-o, ca dupa aia am intrat si la ea pe blog si am vazut biscuitii... Pupici si o seara placuta sa ai !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !