joi, 25 octombrie 2012

Orecchiette cu naut si broccoli


Paste, paste... n-am mai postat cam de mult timp o reteta de paste, desi astea nu lipsesc niciodata de pe masa noastra. Astazi, va prezint o reteta mai altfel decit cele de pina acum. E delicioasa, satioasa, sanatoasa, intr-un cuvint foarte gustoasa. Desi poza nu spune prea multe, pentru ca a fost facuta pe fuga, deh, se aburea aparatul de pozat din cauza ca era mincarea calda.
Ingrediente pentru 4 persoane, desi eu am facut doar jumatate din cantitate, pentru mine si sot:
  • 300 g naut
  • 30 g ceapa
  • 100 g rosii fara coaja, din cele la conserva
  • 10 bucati hamsii in ulei
  • 400 g paste orecchiette
  • 300 g broccoletti
  • cca 100 ml ulei de masline
  • 6 linguri de pecorino (brinza de oaie)
  • un catel de usturoi
  • 5 ardei mici iuti si rosii
  • origano
  • sare
Intii de toate am cules broccoli din gradina, ca la caldurile care sint au crescut cam devreme anul acesta. De la broccoli folosim doar buchetelele, fara tulpina sau frunze (ca si alea se maninca, dar nu dadeau bine la pastele astea), apoi le fierbem cca 4 minute in apa clocotita sarata. Dupa cele 4 minute, le luam frumusel cu  o paleta cu gauri si le asezam pe un prosop ca sa se scurga apa. Incalzim cca 60 ml de ulei intr-o tigaie de prajit, adaugam ceapa taiata marunt (in reteta scria ceapa congelata, a mea era intr-o cutiuta la frigider, nu am congelat niciodata), adaugam usturoiul curatat, spalat si taiat, apoi unul din ardei spalat si taiat feliute, atentiune ca e iuteee..., sa nu dati cu minuta pe la ochi. Le calim cca un minut, apoi am adaugat rosiile taiate marunt (eu am avut o sticla cu pulpa de rosii nu din cele intregi fara piele), un pic de sare, am pus si nautul, nu din cel din conserva ci am fiert ieri, ca le pusesem cu o seara inainte in apa cu sare, apoi le-am acoperit si le-am lasat la foc mic timp de 10 minute, cit sa se restringa sucul, eu am adaugat o jumatate de polonic din apa in care au fiert broccolii, pentru ca nu aveau suc in care sa fiarba. Puteti pune si naut din cel conservat, desi nu va recomand,... la acesta trebuie scursa toata apa din conserva.
Separat, adica in alta tigaie de prajit, am pus hamsii taiat bucatele micute, ardeii taiati in doua pe lungime si eliminate semintele, broccolii si le-am calit un pic si pe acestea. 
In apa in care am fiert broccoli, am pus pasta (orecchiette) cind aceasta a dat in clocot si le-am lasat la fiert timp de 10 minute. In reteta scria 15, dar pe punga de paste 10 minute. Am rasturnat sosuletul de naut peste broccoli, am adaugat apoi pasta dupa ce am scurs-o de apa, am amestecat toate ingredientele, le-am asezat pe un platou si am presarat pecorino dat prin razatoare (adica brinza de oaie rasa, he, hei..., brinza e rasa, nu si oaia...) si presaram un pic de origano (pasajul asta l-am uitat ca mi-era foame).
Va doresc pofta buna, eu care nu maninc niciodata ardei iute, am mincat si am sters frumusel toata farfuria, o mincare delicioasa pe care v-o recomand cu caldura, ca tot vine frigul...

24 de comentarii:

  1. Da, pastele astea au mireasma de Sud! Si ce mult imi plac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sotul meu e din Calabria, dar o prietena mi-a spus astazi ca pastele se fac asa in Puglia... Eu am primit revista cadou de la barbat, ca sa-i fac mincare sa manince picant... hi, hi... Dar sint prea delicioase, asa ca am mincat si eu bine de tot...

      Ștergere
  2. Daaa, bune pastele, ne plac pastele, vreau si eu paste!!! :)) Arata foarte bine! Pupici dragutelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spune cind ma vizitezi, ca te servesc cu paste de care vrei tu... Pupici !

      Ștergere
  3. Cred ca sunt delicioase, la ce bunatati ai pus in ele! Tare mult imi plac si mie pastele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, problema e ca nu ma puteam opri din mincat, sint destul de consistente, dar daca nu maninc des, nu risc sa ma ingras,,, peste masura...

      Ștergere
  4. Mmm, super bune! As manca si eu o portie mare :))

    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu poti servi fara probleme si doua portii, ca la cite dulciuri faci, nici nu se vede ca le gusti... Pupici !

      Ștergere
  5. Imi plac pastele in orice fel sunt gatite, iar acestea arata delicios!
    Week-end placut! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Flori ! Poza nu e prea reusita ca erau calde si se aburea aparatul, dar gustul e demential... Week-end placut !

      Ștergere
  6. Uite ca naut cu broccoli inca nu am facut . Mersi de idee ..imi place !
    baci ..weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicoleta, nici eu n-am facut pina acum, dar am vrut sa testez reteta, pentru ca am prea multi broccoli in gradina, iar rezultatul a fost mai mult decit satisfacator... divin... Pupici si week-end placut !

      Ștergere
  7. Cu siguranta delicioasa combinatia!Cu siguranta o sa incerc pt ca imi place si nautul si broccoli!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi ne-am ferit sa nu manince domnisoara cu ardei iute, asa ca ne-am sacrificat doar si eu sotul, dar un sacrificiu pe care l-as face in fiecare zi, daca nu s-ar depune...

      Ștergere
  8. Italianco,pastreza-mi si mie o portie din pastele tale bogate!:)

    Weekend linistit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, te astept in vizita la mine si te servesc cu cea mai mare placere. Pupici si week-end minunat iti doresc !

      Ștergere
  9. n-am incercat reteta aceasta pana acum, dar nu-i timpul trecut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E extraordinar de gustoasa, daca faci pastele asa, sa-mi spui daca ti-au placut. Week-end placut si multumesc de vizita !

      Ștergere
  10. Mmmmm, ce bine arata! Mi-e foame! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-e si mai foame, pentru ca-i stiu gustul, si as tot minca si nu m-as mai opri...

      Ștergere
  11. Ciao DANIELA ,bello il tuo blog mi sono unita hai tuoi lettori fissi passa ha trovarmi se ti va io sono ISABELLA ti aspetto smack

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Grazie per la visita, Isabella, di sicuro ricambio... Ciao, a presto !

      Ștergere
  12. che bonta' di ricetta...bravissima Daniela!!
    un bacio

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !