duminică, 25 mai 2014

Chec cu mac si portocale/Cake con semi di papavero e arance


La ricetta in italiano si trova in basso

Daca nu ati facut niciodata un dulce cu mac, spun eu ca asta e reteta ideala.
Ingrediente necesare pentru o tava:

  • 250 g faina
  • 2 oua
  • 125 g unt
  • 125 g zahar  (eu am pus 110)
  • 50 g mac
  • coaja rasa de la o portocala
  • 50 ml suc de portocale
  • un plic zahar vanilat
  • esenta de rom
  • 1/2 plic praf de copt
Zbatem bine untul la temperatura camerei (sau topit si lasat la racit) impreuna cu zaharul, apoi adaugam restul ingredientelor: ouale, coaja si sucul de portocala, amestecam bine, adaugam macul, zaharul vanilat, faina cernuta impreuna cu praful de copt. Vom obtine o compozitie destul de consistenta. 
Tapetam forma cu unt si faina, rasturnam compozitia, nivelam cit putem de bine, apoi introducem tava in cuptorul preincalzit la 200°, iar dupa cca 15 minute, reducem temperatura la 180 de grade.
Geta spune, ca trebuie sa tinem in cuptor cca o ora, la mine dupa 35 de minute, a trecut proba scobitorii.
Lasam la racit, pudram cu zahar praf, taiem si servim. Tura viitoare am sa inlocuiesc untul cu iaurt, pentru ca untul intareste un pic checul, dar dupa citeva secunde in MO, e ca scos din cuptor. 


Cu aceasta reteta particip la Provocarea secreta a lunii mai, gazduita in aceasta luna de Cristina Pana, iar sursa de inspiratie a fost blogul lui Getei Cipaianu.



CAKE CON SEMI DI PAPAVERO E ARANCE

Ingredienti:

  • 250 g farina
  • 2 uova
  • 125 g burro
  • 125 g zucchero (io ho messo 110 g)
  • 50 g semi di papavero
  • buccia da un'arancia
  • 50 ml succo d'arancia
  • un bustina zucchero vanigliato
  • essenza di rum
  • 1/2 bustina lievito per dolci

In una ciotola mescoliamo il burro morbido insieme allo zucchero, poi mettiamo le uova, la buccia e succo d'arancia, semi di papavero, zucchero vanigliato, la farina setacciata insieme al lievito per i dolci. 

Nella teglia imburrata e infarinata, versiamo il composto, attenti il composto e un po' duro, e nel forno preriscaldato a 200° gradi, lasciamo il cake per cca 15 minuti, dopodiché riduciamo la temperatura a 180°. Geta dice che il cake deve stare nel forno circa un ora, io dopo 35 minuti l'ho tirato fuori, perché ho fatto la prova con un stuzzicadenti ed era pronto.
Quando sarà freddo spolveriamo con zucchero a velo, tagliamo e... mangiamo.
La prossima volta, voglio sostituire il burro con lo yogurt naturale, perché il cake nel secondo giorno, diventa un po' secco, ma dopo qualche secondo nel MO è come quando l'abbiamo tirato fuori dal forno. 
Buon appetito !
Con questa ricetta partecipo alla "Sfida segreta del mese di maggio" e la ricetta l'ho pressa dal blog di Geta Cipaianu.

7 comentarii:

  1. asta e reteta ideala
    si, nu imi pare ca ar fi grea...cu rabdare se pot face multe

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare-mi place macul, reteta e pe gustul meu.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu atata mac in el, cred ca-i o bunatate! Si mie imi place macul tare mult, deci ma servesc cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos arată! Bun și aromat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce parfumat trebuie sa fie ...si pufos !

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar n-am facut cu mac. Mi-am salvat reteta, e un chec asa de bun!!

    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !