luni, 16 decembrie 2013

Panna cotta cu ciocolata/ Panna cotta al cioccolato


La ricetta in italiano si trova in basso
In sfirsit am reusit sa fac si eu renumita panna cotta. Sa va spun ca Isabella era in stare sa stea doar linga frigider si sa mai ceara o portie ?*** Pina si Mos Craciun, s-a autoinvitat la o portie *
Ingrediente:
  • 500 g frisca lichida
  • 100 ml lapte
  • 120 g ciocolata amaruie
  • 10 g gelatina
  • 2 linguri de zahar
  • o pastaie de vanilie
Intii de toate punem gelatina in apa rece. Separat, radem ciocolata sau o rupem bucatele micute (eu le-am lasat si mai marisoare, ca faceam toata bucataria numai ciocolata) si o punem intr-o craticioara impreuna cu frisca, laptele, zaharul si pastaia de vanilie taiata in doua. Punem vasul pe aragaz la foc mic si amestecam cu o lingura de lemn, pina compozitia incepe sa fiarba si ciocolata s-a topit toata. Stingem focul, eliminam pastaia de vanilie, scurgem bine de apa gelatina pe care o punem in compozitie si tot cu ajutorul lingurii din lemn, amestecam pina aceasta din urma se dizolva toata. In castronele sau forme de muffins, punem compozitia de panna cotta, lasam sa se raceasca bine, acoperim cu folie transparenta si bagam in frigider pentru cel putin doua ore. 
Asezam pe farfurie si decoram cum dorim..., eu le-am scos foarte usor din forme, pentru ca erau din silicon. 
Delicioasa !
Poftiti, serviti ca sa va convingeti !



PANNA COTTA AL CIOCCOLATO
Ingredienti:
  • 500 g di panna fresca
  • 100 ml di latte
  • 120 g di cioccolato fondente
  • 10 g di gelatina
  • 2 cucchiai di zucchero
  • una baccello di vaniglia
Prima di tutto ho messo in ammollo la gelatina. Separatamente in un vaso o tritato il cioccolato, ho aggiunto la panna, il latte, lo zucchero e la vaniglia incisa per il lungo. Portate a ebollizione a fuoco basso, mescolando ogni tanto con un cucchiaio di legno, in modo che il cioccolato si scioglie bene. Spegnete il fuoco, togliete la vaniglia, strizzate bene la gelatina, e mettetela nel vaso e mescolate ancora, fino quando sara sciolta. 
Distribuite la panna cotta nelle ciotole (io ho messo nelle formine di silicone per i muffins) , lasciate che si raffreddi bene, poi coprite con la pellicola trasparente e li mettiamo nel frigorifero per almeno due ore. 
Decorate a piacere !




9 comentarii:

  1. Si noua ne place foarte mult, insa cu ciocolata n-am incercat-o niciodata. De obicei o servim cu sos de ciocolata mai lichid asa sau in paharele cu panna cotta dedesubt si crema de cioco deasupra (crema tip tiramisù).
    Frumoasa tare versiunea ta, forma e minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Any ! Si odrasla mea, pe portioarele ei, a pus sos de crema caramel, desi eu as fi vrut sa pun si-un mot de frisca, dar cica strica forma floricelei... Pupici !

      Ștergere
  2. Mmm, ce pofa mi-ai facut! Nici nu ma mir ca Isabella pazea frigiderul!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce forma frumoasa! de unde ai achizitionat-o, as vrea sa-mi cumpar si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dia, eu locuiesc in Elvetia si am cumparat-o dintr-un magazin care se numeste Aldi, nu stiu daca au filiale in Romania... Pupici !

      Ștergere
  4. Chiar cautam o reteta de Panna cotta <3

    http://delightsts.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !