duminică, 13 ianuarie 2013

La multi ani, dragul nostru Tito ! Tort "Padurea neagra"

La multi ani, dragul nostru tatic si sot ! 
Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, sa fii fericit alaturi de fetele tale, 
multi ani sa ne traiesti si... sa ne suporti, ca nu-i usor cu doua pupeze... 
Te pupam, te imbratisam cu drag si-ti dorim din suflet, multi ani fericiti !

Tortuletul e tort padurea neagra, un tort de origine germana, care se prepara cu un pandispan din ciocolata, crema chantilly si cirese, iar in viziunea mea i-am pus si-un pic de roz... hi, hi...
Pentru blatul de ciocolata, am folosit:
  • 6 oua marime medie
  • 75 g unt
  • 140 g ciocolata amaruie
  • 100 g faina
  • 50 g amidon 
  • 16 praf de copt
  • 180 g zahar
Pentru crema si decor:
  • 500 g cirese (daca sint negre e si mai bine, eu am avut ciresele la congelator)
  • 70 g maraschino
  • 80 g zahar
  • 500 ml frisca lichida (dar merg sigur 750 ml)
  • 60 g zahar praf
  • ciocolata amaruie
 Intii de toate facem blatul. Topim in baie de aburi ciocolata, iar cind aceasta s-a transformat in lichid, adaugam untul si amestecam cu o lingura de lemn pina se topeste si se incorporeaza bine. Lasam ciocolata la racit, mai amestecam din cind in cind, ca altfel cea de pe margini se intareste si separat cu mixerul sau robotelul din dotare, zbatem bine 90 g de zahar (jumatate din cantitate) impreuna cu galbenusurile, pina zaharul se topeste si galbenusurile se deschid la culoare. Adaugam ciocolata care intre timp s-a racit, amestecam tot cu lingura de lemn (eu am o lingura pe care o folosesc la dulciuri, altfel riscam sa obtinem un blat cu gust de alte mincaruri...), apoi rasturnam deasupra si albusurile pe care le-am mixat separat impreuna cu celelalte 90 g zahar, ca pe compozitia de bezele. Delicat, de jos in sus, incorporam albusurile in compozitia de cioco-galbenusuri. Cernem faina impreuna cu amidonul si praful de copt si adaugam cite un pic peste compozitie, amestecam delicat, pina terminam toata faina.
Preincalzim cuptorul la 180 de grade, ungem cu unt o tava pentru torturi de 24 cm, asta daca e foarte inalta, eu am avut de 28 de cm si a iesit foarte bine blatul, rasturnam compozitia usor in tava (eu am tapetat-o cu hirtie de copt), nivelam usurel si dam tava la cuptor pentru cca 45 de mine, la cuptorul meu au fost suficiente cca 35 de minute (e bine sa faceti o proba cu scobitoarea).
Blatul l-am facut cu 1-2-3 zile inainte, hi, hi... si cind s-a racit l-am bagat intr-o punga ca sa nu se usuce.
Acum pregatim crema cu frisca lichida, zaharul si lichiorul (maraschino). Mixam bine pina se intareste...
Ciresele (tot cu o zi inainte le-am pregatit) le-am scos din congelator, cintarit, aruncat zaharul si lichiorul peste ele si le-am tinut pe foc pina s-au decongelat, apoi inca cca 5 minute, ca sa se formeze siropul.
Lasam la racit, scurgem ciresele bine de sirop (eu le-am pus intr-o sita), apoi taiem blatul in trei, ciresele si siropul le impartim in doua parti. Asezam pe platou o foaie de blat, insiropam cu jumatate din cantitate, asezam ciresele deasupra, punem o parte din crema (va recomand sa folositi 750 ml de frisca, pentru ca eu a trebuit sa improvizez la ornat deasupra), asezam a doua foaie de blat si procedam la fel, apoi ultima, cu restul de frisca imbracam tortul, radem ciocolata cit ne trebuie si cu ajutorul unei palete de jos in sus, punem in jurul tortului, cu atentie ca daca insistam dupa aia arata urit ca se amesteca frisca cu tortul. 
Moturelele roz de deasupra le-am facut cu mascarpone, zahar praf vanilat si colorant rosu alimentar, ingredientele le-am pus ochiometric, nu am cintarit nimic. Bagam tortuletul la frigider, apoi servim...
O feliuta pentru toti prietenii mei virtuali si nu numai !



36 de comentarii:

  1. Deci, sarbatoriti in familie.
    Sa fiti toti sanatosi, afectuosi, buni, rabdatori si prietenosi.
    Sa aveti parte de belsug si clipe minunate, satisfactii si impliniri.
    Va doresc o viata lunga, vesela si fericita impreuna.
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mereu sarbatorim in familie, doar la aniversarea domnisoarei e lume multa... Multumim frumos pentru urari ! Pupici si te imbratisez cu drag !

      Ștergere
  2. La multi ani sotului tau.Sa aiba parte doar de clipe minunate alaturi de voi.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim pentru urari, sa dea Dumnezeu ca toata lumea sa se inteleaga ca noi ! Pupici !!!

      Ștergere
  3. La multi ani!!!sa fiti sanatosi sa va bucurati unul de altul!!as papa si eu o feliuta !!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mirela ! Vine feliuta, dar miine, ca acum e tirziu... Pupici !

      Ștergere
  4. La multi ani! Si noi o sa-l felicitam pe al nostru pe 25 ianuarie si suntem "3 pupeze" la un biet tatic (si sot)!!! Tortul arata superb! Astept sa vad o feliuta, daca mai ramane ceva din el, sau macar reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Lasa ca e frumos, cu cit sint mai multe pupeze, viata e mai placuta... Miine scriu reteta, ca-i un tortulet usor de facut si mai ales de papat. Pupici !

      Ștergere
  5. La multi ani sotului! Multa fericire intregii familii!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani sotului tau Daniela, multa sanatate si tot ce-i mai bun!
    Tortul se vede ca-i special!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Any ! Nu ma prea pricep eu la torturi dar ma stradui sa iasa cit de cit... Pupici !

      Ștergere
  7. Felicidades ....linda torta realmente exquisita,abrazos y abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani sarbatoritului! Ce tort frumos a primit ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani sanatosi si fericiti!
    Tortul arata grozav!pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani cu sanatate, fericire si noroc!! Ce-as mai fi mancat si eu o felie din "padure"...;-) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Liana ! Mai am doua feliute din padurea tort, nu din padurea din spatele casei... Pupici !!!

      Ștergere
  11. La multi ani!Sa fiti sanatosi si fericiti! Delicios tortul claar!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani sotului tau!
    Sa fie sanatos si sa se bucure ani multi si buni de frumoasa voastra familie!

    RăspundețiȘtergere
  13. M-am intors sa vad felia de tort, mmm, ce bine arata! Ciocolata, frisca, cirese si lichior, combinatie ideala! Imi place si "viziunea ta" cu putin roz!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, tort din asta as papa in fiecare zi, ca nu-i exagerat de dulce, e un pic amarui si imbatator de la lichior, cred ca de acolo mi s-a tras "viziunea"... hi, hi...

      Ștergere
  14. Sa-ti traiasca si sa fie sanatos. Sunt sigura ca i-a placut tortul pe care i l-ai pregatit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Brindusa ! A mincat la greu tort, desi se fereste de dulciuri...

      Ștergere
  15. Sa va traiasca sanatos,fetelor,sa va faca fericite si sa dea o portie de tort si la intarziati:)
    Va pup pe toti,
    la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, iubita ! Bine ai (ti-ai) revenit cu bucate dulci... Pupici !!!

      Ștergere
  16. Bine te-am regasit Daniela!! La multi ani lui Tito,chiar cu intarziere si tie felicitari pentru tortul minunat pe care l-ai pregatit si pentru tot ce faci bun si ne arati si nou,pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Nicole ! Niciodata nu-i tirziu, pentru o urare venita din suflet ! Pupici si multumesc de urari si complimente !

      Ștergere
  17. Ce tort de vitrina!:)
    La multi ani fericiti,Tito !:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce draguta esti... Nu sint eu in stare sa fac torturi de vitrina, dar sigur le fac gustoase si dispar imediat... se lipesc de burtici ca timbrul de scrisoare... Multumim de urare ! Pupici !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !