joi, 6 decembrie 2012

Conopida cu nuca



Conopida cu nuci la cuptor, o garnitura delicioasa, dar poate fi servita si asa, fara nici o feliuta de carne alaturi. 
Ingrediente:
  • o conopida marime mijlocie
  • 3-4 linguri ulei de masline
  • un catel de usturoi
  • besciamella facuta din: 30 g unt; 30 g faina; 300 g lapte; 2/3 dintr-un cubulet de knorr vegetal
  • miez de nuca (vreo 40 de nuci)
  • 5 linguri parmezan ras
  • sare
  • piper
  • pesmet
Am taiat din gradina o conopida frumoasa, fara puncte nere, fara semne ca "nu s-ar simti prea bine sau ca ar fi prea batrina".  Spalam frumos conopida, taiem frumos in buchetele si o fierbem in apa clocotita cu sare, cca 10-12 minute, trebuie sa fie "al dente". Scurgem de apa si lasam conopida la racit. 
Preparam apoi besciamella ca in reteta de aici, atentie sa nu uitati vreun ingredient, adica knorr-ul, asta fiind adaugat in loc de sare. Adaugam in besciamella nucile rupte bucati marisoare, lasam citeva deoparte ca sa avem de pus deasupra. Am folosit o tava din cele de unica folosita, nu yena, nici alta minune, desi puteti folosi cu incredere oricare dintre ele. Intr-o tigaie de prajit in care am pus uleiul si usturoiul taiat maruntel, am condit foarte putin conopida. Ungem tava cu un pic de ulei, presaram o mina buna de pesmet, apoi punem un strat de conopida, presaram foarte putina sare si piper macinat, apoi un strat subtirel de besciamella, presaram parmezan ras, apoi din nou conopida, besciamella, parmezan ras, bucati de nuca, daca doriti puteti pune si citeva bucatele mici de unt, apoi bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de cca 40 de minute, sau pina vedeti ca deasupra incepe sa se coloreze frumos. 
Scoateti tava din cuptor, lasati sa se raceasca, adica doar sa fie calduta cind serviti, taiati si mincati alaturi de o feliuta de gratarel, friptura de porc, sau cum am facut noi, fara nimic alaturi, iar Isabella a mincat fara sa zica pis... deci, conopida mea cu nuca, a trecut testul... Daca doriti, puteti pune si niste felii de kaizer printre bucatile de conopida. Nu am facut asa, dar sigur e delicioasa si in aceasta varianta, mai ales daca domnul kaizer e afumat (nu beat, ci afumat la foc...)
Va doresc pofta buna ! 


29 de comentarii:

  1. Cu siguranta delicioasa aceasta combinatie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum ar fi posibil sa nu iti placa? Conopida si nuci la un loc. Deliciu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi ne-am lins mustatile, dar mi-a parut rau ca nu am pus mai multa nuca...

      Ștergere
  3. Super,nu ma mir ca v-ati lins mustatile :)!!!!pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm ce avem noi aici, cu siguranta ceva delicios, ne-am invatat asa,numai cu minunatii! :) Va pup !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Adela ! Dar tot mi-a ramas gindul la cartofiorii tai... Pupici !

      Ștergere
  5. O sa fac si eu conopida cu nuca;imi place ideea!
    Bravo madame!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-mi spui daca ti-a placut combinatia. Si pune nuca din belsug, ca eu am fost cam zgircita... Pupici !

      Ștergere
  6. O minune, Daniela! E bun si asa dar ideea cu kaizerul afumat imi surade puternic de tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mi-l imaginez un pic prajit si crocantos alaturi de conopida si nuci, hmmm... neaparat trebuie sa incerc si varianta asta, dar dupa ce se termina postul...

      Ștergere
  7. Mie imi convine sa-mi dai bucatica aceea taiata!Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, ai zarit nuca printre bucatele de conopida si te dai repejor la feliuta taiata... Pupici !!!

      Ștergere
  8. Imi place conopida, imi place si nuca, insa impreuna nu le-am incercat. Neaparat trebuie! Nu are cum sa iasa decat o mancare super delicioasa! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce super arata! Imi place mult combinatia ... nu refuz o portie :D
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ntz, ntz... nu mai e, dar a fost gustoasa si crocantoasa... Pupici si o saptamina minunata sa ai !

      Ștergere
  10. Ador conopida,mi-ai facut o pofta de numa, numa.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Stii ca n-am mancat niciodata conopida? Si nici n-am facut.Dar reteta ta arata minunat, nucile ma atrag si crusta aurie, deci chiar trebuie sa o fac. Multumesc mult,Daniela draga, te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, asta-i papa bun si sanatos. La mine nu lipseste conopida din gradina, iar acum am taiat-o buchetele si am bagat-o la congelator. Scot punguta si arunc continutul in oala cu apa in clocot... Daca mai pui si niste fasole linga conopida, mama ce bunatate iese... Pupici !!!

      Ștergere
  12. è buonissimo..lo faccio spesso..provero' ad aggiungere le noci..ottima proposta!!
    baci,baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, puoi mettere anche un po' di pancetta afumicata... buonissima... Un bacione !

      Ștergere
  13. Te-am nominalizat la blog of the year 2012:
    http://wintericemagic.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos ! Am sa vizitez sa vad despre ce e vorba... Week-end placut in continuare !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !