luni, 26 noiembrie 2012

Tagliatelle cu ficatei


N-am facut niciodata, pina acum, paste cu ficatei de pasare. Dar cum in revista pe care mi-a cumparat-o Isabella cind a fost la cumparaturi cu tati, era si o reteta cu spaghetti si ficatei, eu am transformat-o in tagliatelle cu ficatei...

Ingrediente necesare pentru 4 persoane:
  • 400 g tagliatelle
  • 200 g ficatei si inimioare de pui
  • 4 linguri ulei de masline
  • o ceapa alba micuta
  • 10 g concentrat de rosii
  • un pahar vin alb
  • 100 g prosciutto crudo
  • 40 g parmezan ras
  • patrunjel
  • piper
  • sare

Spalam ficateii si inimioarele, apoi le taiem feliute. Intr-o tigaie de prajit, infierbintam uleiul si coloram putin ceapa spalata si taiata felii subtiri. Adaugam si patrunjelul spalat si taiat marunt, apoi invirtim ceapa pina vedem ca devine "blonda", nu ca mine, ci ca ceapa... Adaugam inimioarele taiate felii si le prajim cca 3 minute, adaugam concentratul (din cel la tub am avut eu), imbatam cu paharul de vin alb si lasam la foc mic, timp de 15 minute. Adaugam apoi ficateii si prosiutto taiat cuburele si lasam din nou timp de 5 minute, amestecind incontinuu. Adaugam sare si piper dupa gust.
Separat, in apa clocotita cu sare, fierbem pastele, le scurgem de apa si le rasturnam peste sosul de ficatei si-l amestecam pe foc timp de un minut.
Asezam in farfurii, presaram un pic de patrunjel taiat marunt si mult parmezan (eu mai putin, cica sa nu ma ingras...).
Delicioase...
Va doresc, pofta mare !

34 de comentarii:

  1. Ohhhh , acum multi ani , faceam aceasta combinatie , insa nu am mai mancat de mult asa ceva !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am facut cu emotii, credeam ca nu o sa-i placa calabresului meu, dar le-a mincat si s-a lins pe buzute...

      Ștergere
  2. Ce bine arata! N-am incercat niciodata combinatia paste ficatei, dar sigur e pe gustul meu, mai ales ca-mi place si una si alta.
    Cu tagliatelle e mult mai bun, cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, reteta originala prevedea spaghetti, dar vecina mea spus ca mama ei, care e din Puglia, le face cu tagliattele, asa ca am schimbat pastele...

      Ștergere
  3. Fibre, magneziu, fier, vitamina C.
    Pai trebuia sa ma inviti la masa, nu stii ca sint in convalescenta si am nevoie de nutrienti?
    :D
    Ei bine, de data asta trec cu vederea insa, la raceala urmatoare ( :O ) te anunt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasa ca tu ai papat supica cu perisoare pentru raceala, se vede ca ti-ai revenit... Pupici, iar tura viitoare, strig taaareee...

      Ștergere
  4. Clar imi place ce ai gatit tu acolo!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. O mancare pe gustul Dianei,este amatoare de paste.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi servim la prinz in fiecare zi... paste... cu tot felul de combinatii. Pupici !

      Ștergere
  6. Cateodata chiar cred ca am epuizat toate combinatiile de sosuri pentru paste,dar tu imi dovedesti ca ma insel!:)
    Like,madame!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iubita, sint milioane de combinatii de sosuri pentru paste. Astazi fac cu mazare... Pupici si o zi buna !

      Ștergere
  7. Sunt delicioase, mie imi place mult combinatia asta! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Paula ! Eu sint multumita ca a mincat si Isabella, ca ea de obicei nu pune gura pe ficatei... Pupici !

      Ștergere
  8. Ei... ma inscriu si eu pentru o portie:)!Imi plac pastele indiferent cu ce ! I like it!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce idee buna! Maine fac si eu ca am niste ficatei prin frigider. Ce buuun :x!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, daca-ti plac ficateii, sigur iti vor placea gatiti asa... Pupici !!!

      Ștergere
  10. Ador ficateii!O mancare super gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. mai mangiato..ne tantomeno ne conoscevo l'utilizzo sulla pasta..Grazie per la ricetta!!
    baci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Enza, anche io ho mangiato per la prima volta, e la ricetta l'ho presa dalla rivista "Cucinare bene - tutto pasta". Nella rivista i fegatini sono fatti con spaghetti alla chitarra, pero la mia amica che ha la mama pugliese ha detto che lei fa con tagliatelle, solo questo ho cambiato nella ricetta... Baci e buona serata !

      Ștergere
  12. Daniela, te asteapta un premiu la mine pe blog!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Any ! Cum imi fac un pic de timp, te vizitez ! Pupici !

      Ștergere
  13. Imi plac ficateii oricum!! Nota 10 draga mea! Pupici fetelor!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce bunatate ai preparat acolo!

    RăspundețiȘtergere
  15. Am facut si eu pastele cu ficatei si-am zis sa vin cu impresii: delicioase! Doar ca am pus si niste praz (na, olteanca din mine), iar ficateii i-am prajit separat si i-am servit deasupra ca asa mi-a cerut gurmandul meu :)) Pupici si multumim pt reteta! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danutza, ma bucur ca ti-au placut pastele pregatite asa, si multumesc ca ai incercat reteta. Praz nu am, dar te cred pe cuvint ca a iesit buna papita si ca a fost pe gustul vostru ! Pupici !!!

      Ștergere
  16. Asta cu siguranta e o mancare pe care as servi-o la orice ora din zi sau din noapte, fara nici o remuscare. Si nu o singura farfurie.
    Excelenta reteta
    Sa ai o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Rita ! Eu doar asa am reusit sa pacalesc odrasla din dotare sa manince ficatei... Pupici si multumesc de vizita !

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !