miercuri, 17 septembrie 2014

Smochine caramelate/Fichi caramellati


La ricetta in italiano si trova in basso

Si anul acesta am facut citeva borcane cu smochine caramelate. Desi fructele nu au fost prea aspectoase si nici prea dulci, din cauza ploilor indelungate, am renuntat la gem pentru aceste minunatii. 
Ingredienti:
  • 1 kg de smochine
  • 300 ml de vin rosu
  • 250 g zahar
Ingredientele sint doar pentru un kg de smochine, bineinteles ca am facut mai mult. 
Smochinele trebuie sa fie mature, intregi, adica nu atit de mature incit sa se crape. Le stergem usurel cu un prosop umezit, le asezam intr-un vas destul de incapator una linga alta, adaugam zaharul peste ele apoi vinul si le punem la foc potrivit, adica mai mult mic decit mare, timp de cca doua ore, fara sa puneti capac. Eu le-am lasat mai mult, deoarece v-am spus ca aveam cam multa apa in ele. Cele mai indicate pentru a fi caramelate, sint smochinele albe nu cele violete. Lasati pe foc, fara a invirti smochinele, pina vedeti ca are culoarea si consistenta dorita. 
Punem in borcane sterilizate cind sint inca fierbinti, intoarcem borcanele cu capacul in jos, le invelim cu o patura si le lasam sa se raceasca pina a doua zi. 





Anche questo anno non ho resistito di non fare i fichi caramellati. I fichi non erano proprio come volevo, perché è stato un estate con tanta acqua. .
Ingredienti per un kg di fichi:
  • un kg di fichi maturi sani e freschi
  • 300 ml di vino rosso
  • 250 g di zucchero
I fichi devono essere maturi, sani e non sfatti. Pulirle delicatamente con un panno umido e adagiare i fichi uno accanto all'altro in una pentola larga. Cospargerli di zucchero e vino, poi fate cuocere a fiamma bassa senza coperchio e senza girarli per circa due ore. 
Il liquido deve risultare di un bel colore ambrato, con una consistenza tipo sciroppo (il mio era un sciroppo un po diluito...). 
Invasare i fichi caramellati caldi, nei vasetti sterilizzati, chiudete ermeticamente i vasi e sistemateli su una coperta capovolti. Mettete una coperta anche sopra e lasciateli cosi, fino nel secondo giorno. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !