duminică, 27 februarie 2011

Biscuiti cu gem de cirese


Nu mai tin minte exact de unde am reteta, sigur de pe un site italian, dar oricum astazi va invit la biscuiti deliciosi, numai buni de servit dimineata...
Preparam intii aluatul:
* 270 g faina
* 120 g unt
* 120 g zahar
* 2 galbenusuri de ou
* coaja rasa de la o lamiie (eu am pus jumatate de fiola de esenta de vanilie)
* un virf de cutit de amoniac


Zbatem bine galbenusurile cu zaharul si untul, apoi adaugam faina cernuta impreuna cu amoniacul. Rasturnam aluatul pe masa de lucru si-l framintam bine, il punem intr-o punguta de plastic si-l bagam la frigider pentru jumatate de ora. 

Intre timp preparam umplutura pentru biscuiti:
* 300 g gem de cirese (in reteta originala era de visine)
* 300 g piscoturi (eu am pus circa 250 g... depinde de gem)
* o lingurita de cacao
* 2 linguri de lichior (Grand Marnier)
* 2 linguri de lapte


Intr-un castronel punem gemul de cirese, piscoturile maruntite (citeva le-am maruntit, iar restul le-am dat prin razatoare), adaugam lichiorul, laptele si lingurita de cacao si amestecam bine ingredientele, trebuie sa obtinem o compozitie molcuta, daca mai e nevoie adaugam un pic de lapte sau lichior.

Scoatem aluatul din frigider, intindem cu sucitorul mai mult pe lungime,  o foaie de cca jumatate de cm, punem compozitia pe mijlocul foii (pe lungime), rulam ca sa obtinem o specie de salam, taietura aluatului sa fie in partea de jos, invelim in folie si bagam in congelator timp de 20 de minute. Scoatem din congelator, taiem felii de latimea a doua degete, punem biscuitii in tava tapetata cu hirtie de copt si bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 20 de minute. 
Intre timp, punem un albus si 30 g de zahar si le zbatem bine. Scoatem biscuitii din cuptor (dupa cele 20 de minute), cu un penson ii ungem deasupra cu albus iar cu o scobitoare formam trei liniute cu gem de cirese. Bagam din nou tava la cuptor si mai lasam cca 5-10 minute (depinde cit de rumeni dorim sa fie)
Ii lasam sa se raceasca si-i servim dimineata alaturi de cafea sau lapte... DELICIOSI...


11 comentarii:

  1. Deci i-ai taiat si apoi i-ai bagat la cuptor. Arata frumos ca s-au rumenit putin si pe lateral. O duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. I-am taiat, apoi i-am copt, de aceea i-am pus intii in congelator ca sa-i pot taia mai usor... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. wooww...ce buni trebuie sa fie...

    o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Woauuuu,ce bine arata,,mmm,,,as servi vre-o 2-3,,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mirela iti trimit doi, ca nu mai am multi... sint prea buni si au disparut automat... Pupici !

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !