miercuri, 10 februarie 2010

Covrigi nemtesti





Reteta o am de aici, nel blog di Sandra
Hmmm, de cind doream sa maninc covrigei din astia, brezel sau bretzel cum e scris pe blogul Sandrei. In sfirsit am gasit reteta mult visata... pai da, duminica am gasit reteta iar ieri  noapte deja visam ca faceam aluatul..., asa ca... am trecut la trebusoara...
Ingrediente pentru 12 bucati:
* 500 g faina (250 g faina manitoba si 250 g faina 0)
* 25 g drojdie proaspata
* o lingurita de sare (7 grame am pus eu)
* o lingurita zahar (tot 7 grame si aici)
* 180 ml apa calduta
* 80 g unt
* 100 g bicarbonat
* un galbenus de ou
* sare mare, din cea care se pune la muraturi

Cernem cele doua tipuri de faina (cred ca merge si cu faina normala), adaugam untul topit dar sa fie rece, zaharul iar pe urma drojdia pe care o dizolvam in apa calduta. Dam drumul la robot /la masina de piine si framintam, iar cind s-au amestecat bine ingredientele adaugam sarea. Vom obtine un aluat destul de tarisor




caruia ii dam forma de piinita. In reteta originala spune sa ungem un pic mingiuta obtinuta cu ulei si sa o punem la dospit intr-un vas de lut acoperit cu un prosop umed. Eu am lasat aluatul in masina de piine sa dospeasca, timp de doua ore.




Rasturnam aluatul pe masa de lucru, si-l framintam din nou timp de doua minute. Taiem 12 bucati de aluat, circa 65 g una, apoi formam cordonase lungi, de grosimea grisinelor, invirtim cele doua capete ale aluatului, apoi capetele le bagam sub cordon, dindu-i forma de colacel si-l asezam in tava tapetata cu hirtie de copt. 
Nu ma prea pricep sa explic cum am facut, dar poza explica mai bine decit mine... oricum aluatul se lucreaza destul de greu, trebuie timp si rabdare ca sa facem cordonasele...
Lasam din nou la dospit, timp de o ora.
 


Dam drumul la aragaz la 220 grade, iar intr-o oala destul de incapatoare, punem trei litri de apa, iar cind apa incepe sa clocoteasca adaugam cite o lingurita din bicarbonat, nu tot odata, altfel riscam sa ne oparim. Adaugam cite un covrigel in apa si-l lasam timp de 30 de secunde, dupa primele 15 secunde, il intoarcem cu paleta pe partea cealalta, apoi il scoatem si-l asezam pe hirtia de copt.
 


Ca sa iasa stralucitori si frumosi, zbatem un galbenus de ou si-i ungem pe deasupra, apoi presaram  deasupra sare groasa. (faza cu oul am uitat-o pentru ca trebuia sa pindesc si ce facea Isabella cu prietena ei...
Bagam tava in cuptorul preincalzit la 220 grade timp de 20 de minute.
Ii servim calduti sau reci, cum dorim... dar alaturi cu un paharut de bere... deh, reteta e nemteasca, iar dumnealor servesc si bere linga covrigei.






19 comentarii:

  1. ce buni sunt....si eu imi doream sa mananc covrigi...felicitari...o sa iti "fur" reteta....si mersi mult pentru premiu...pupici...

    RăspundețiȘtergere
  2. Alina, serveste virtual pina faci tu. Sa stii ca sint deliciosi... Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. Superstar, am rezolvat si am completat formularul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,

    Numele meu este Adrian si iti scriu in numele site-ului http://www.GatesteInteligent.ro. Ne-ar face placere sa faci parte din echipa de parteneri/blogeri pasionati de arta gatitului. Pentru acest lucru te rugam folosesti formularul de la pagina:http://www.gatesteinteligent.ro/adauga-blog-retete-mancare.html sau trimite-ne mail la adresa office@gatesteinteligent.ro

    pasiunea de a gati!
    Adrian T

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine covrigeii.
    te invit la o leapsa!

    RăspundețiȘtergere
  6. ma che brava...complimenti!!
    un bacio Enza

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Laura, am sa trec sa ridic leapsa... Pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. ff frumosi covrigei :) tot mi-am propus sai gfac numa nu am apucat :((
    cu intarziere ,multumesc pentru vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  9. mama ce bine arata.promit ca ii fac inainte de a pleca in thailand si iti zic cum mi-au iesit.pupici tie si printesei tale

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu placere, Anca ! Multumesc si eu... pupici si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  11. Sarah, daca-i faci sa-mi spui cum au iesit si daca ti-au placut ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  12. Hei, vezi ce inseamna sa tragi cu ochiul la ce fac altii? Uiti de facut ceva. Esti pedepsita, dar oricum ti-au iesit tare mumosi si cred ca si gustosi si Isa a s-a infruptat bine din ei.I-am facut si eu de asta stiu si nu am pus nici eu ou, dar au plecat repede si asa. Pup

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Serban, m-ai facut sa rid... Isabella i-a mincat in varianta fara sare pe deasupra. Cit despre ou, arata mumosi si fara...

    RăspundețiȘtergere
  14. DE CĂND CAUT REȚETA!! MULTUMESC..... CRED CĂ AU FOST GUSTOȘI!!!SĂ VĂ FIE DE BINE!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu de vizita ! Au fost gustosi, uite ca acum mi-ai adus aminte si trebuie sa-i refac... O zi buna !

      Ștergere
  15. Ai vazut ce fac covrigii ? Am batut drumul pana la tine :)Si eu i-am facut odata ,si tot fara ou pe deasupra ,doar ca le-am pus si mac ....si au avut succes....dar fara blog,n-am scris reteta nicaieri si n-o mai am ....asa ca acum vin la tine la reteta :)Pupici cu drag si o saptamana minunata !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca nu scoteam reteta de la naftalina, nu ma vizitai... hi, hi... Adevarul e ca, eu ii vazusem prin pravalii, dar la trei franci bucata, m-am apucat sa-i fac eu acasa, ca sigur sint mai deliciosi si mai sanatosi... Pupici si o saptamina minunata sa ai ! Aaa, treci la trebusoara pe blog, ca e pacat sa-l lasi al nimanui...

      Ștergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !